Intellity skjønte at de trengte hjelp til å få flere kunder, men visste at dette krevde tid og ressurser. Etter nøye research falt valget på Innovation Support. Der møtte de engasjerte møtebookere og fikk nye kunder.
Daglig leder Eigil Heltne er en av gründerne bak selskapet Intellity, som er et sikkerhetsselskap innen bygg-, anleggs- og eiendomsnæringen. Her sikrer Intellity verdier med tiltak som blant annet kameraovervåkning, brannvarsling og beredskapstraller.
– Løsningene vi leverer er innovative og helhetlige, der vi sikrer verdier uansett størrelse og kompleksitet.
Eigil påpeker hvordan de som en liten oppstartsbedrift i et veletablert miljø skjønte at de trengte hjelp til å få flere kunder. Løsningen ble Innovation Support.
Valget falt på kvalitet
Som både medgründer og daglig leder syntes Eigil var det vanskelig å finne nok tid til å håndtere merkevarebygging og salg.
– Vi skjønte at vi måtte ha hjelp, så prosessen for å velge møtebooking var egentlig veldig enkel.
Som oppstartsbedrift visste han at det var ekstremt viktig å prioritere merkevarebygging og salg, men at dette var utfordrende å klare alene. Eigil mener at selve prosessen med å finne Innovation Support var enkel, fordi de hadde gjort en grundig forundersøkelse av ulike møtebookere på markedet.
– Basert på et solid rykte, og et par gode møter i forkant valgte vi Innovation Support.
Pris og kvalitet henger alltid sammen mener Eigil. Hos Intellity gjorde de et regnestykke på hva det det kostet å ansette en ny salgskonsulent opp mot prisen for møtebooking hos Innovation Support. For Intellity ble valget enkelt.
“Vi har hatt et godt samarbeid, der Innovation Support har vært profesjonelle og dyktige møtebookere for Intellity. Vi er godt ivaretatt hele veien.”
Godt samarbeid
En viktig faktor for Eigil og Intellity var å oppnå økt resultat i antall møter som ble booket. Han mener det var viktig at Innovation Support forstod at de var en oppstartsbedrift, og at de dermed satt realistiske mål for samarbeidet.
– Vi har sett gode resultater, og gleder oss til videre samarbeid.
Intellity har fått mange gode og kvalitetssikrede møter ut fra samarbeidet mener Eigil. Han påpeker at litt av poenget med et slik samarbeid er å danne nye muligheter, både med fremtidige møter og potensielle kunder.
“Bare tiden du sparer alene på å ansette Innovation Support gjør at investeringen gir avkastning nesten umiddelbart”
Mer enn bare møtebooking
Eigil er fast bestemt på at de ønsker å fortsette samarbeidet, fordi det skaffet dem møter av høy kvalitet med beslutningstagere, selv om Intellity har en egen salgsavdeling.
– Det å ha Innovation Support i ryggen frigjør kapasitet og ressurser internt, og gjør at salgsavdelingen kan fokusere på andre oppgaver.
Det lønner seg å sette vekk møtebookingen til de som kan det, mener Eigil. Da vet du at du alltid har en kollega som jobber aktivt for å sikre gode møter.
– Jeg mener salg og markedsføring går hånd i hånd i en bedrift.
Samarbeidet mellom Intellity og Innovation Support fungerte også utover selve møtebookingen. Innovation Support leverer også konsulenttjenester, der de blant annet tilbyr hjelp til markedsføring, inbound marketing, nyhetsbrev og HubSpot. Dette er noe Eigil mener Intellity vil ha god nytte av i fremtiden.