innovationsupport-logo-01
Meny
Kundehistorie

Netsecurity: Et vellykket samarbeid og kvalitetssikrede møter

Høsten 2018 bestemte Netsecurity seg for å kjøre et pilot-samarbeid med Innovation support. I dag er de godt fornøyde med samarbeidet, og den innsatsen møtebookeren har gjort.

På grunn av omorganiseringer internt hos kunden tok det tid fra Innovation Support tok kontakt med Netsecurity første gang, til samarbeidet ble satt i gang. Da hadde de lyst til å prøve et pilotprosjekt, der møtebookeren skulle jobbe målrettet med et spisset budskap. Kunden ønsket å konsentrere seg om avgrensede geografiske områder, samtidig som de ønsket å booke møter for å selge inn spesifikke programvarer.

 

Sikkerhet på nett

Som de fleste av kundene til Innovation Support, selger Netsecurity komplekse løsninger til store bedrifter. Kjernekompetansen deres er sikkerhet på nett, og innenfor dette tilbyr de flere ulike produkter og løsninger.

Det ene prosjektet de ønsket at møtebookerne skulle jobbe med handlet om Aerohive Networks, som leverer Wi-Fi og trådløse nettverk innenfor den nye standarden: Wi-Fi 6. Netsecurity ønsket å kommunisere dette ut i markedet, med et spisset budskap.

 

Første eksterne møtebookings-tjeneste

Netsecurity hadde ikke brukt noen ekstern møtebookingstjeneste før Innovation Support. Tidligere hadde de bare jobbet med dette internt. Etter å ha vært i kontakt med oss, bestemte de seg for å teste ut å sette bort dette med pipelinebygging i avgrensede geografiske områder.

Dette gikk ut på at Netsecurity hadde valgt seg ut enkelte steder som de ønsket å satse litt ekstra på. Salgssjefen deres, Magnus Holst Andreassen, samarbeidet tett med Innovation Support sin konsulent som en sparringspartner. Dette har gjort det lettere for konsulenten å finne riktige kunder, avklare selskapene, og sørge for at kundene har det riktige tankesettet før møtet.

 

Tilgang til Hubspot

Innovation support jobber for å levere så gode og kvalitetssikrede møter som mulig. For å få til dette fikk konsulenten tilliten til å jobbe direkte i kunden sin Hubspot. Kort forklart er dette en programvare som brukes til inbound marketing, salg og kundeservice. Den hjelper kundene med å få besøkende til nettsiden sin, og konvertere disse til kvalifiserte leads.

Les mer: 8 nyttige verktøy som kan hjelpe deg med å booke flere salgsmøter

I Hubspot hadde konsulenten muligheten til å booke møter direkte i kalenderen til de ulike regionene hos Netsecurity. Dette førte til et godt samarbeid mellom Innovation Support og salgsavdelingen til kunden.

 

Garanterte et visst antall møter av god kvalitet

Det var flere grunner til at valget falt på Innovation Support da Netsecurity skulle finne en ekstern leverandør av møtebookingstjenester. En av disse var at vi kunne garantere at de ville få et visst antall møter, av god kvalitet, innenfor en gitt tidsperiode.

«Dette var et avgjørende punkt for oss. Det er altfor mange selskaper som fokuserer for mye på aktivitet, og for lite på de faktiske kostnadselementene,» sier Magnus fra Netsecurity fornøyd.

Erfaringsmessig er det ikke noe poeng i å booke så mange møte som mulig, hvis ikke disse er av god kvalitet. Derfor jobber vi i Innovation Support med å treffe på de riktige kundene, og gi en ordentlig presentasjon av løsningen eller produktet som skal selges. I tillegg sørger vi for at kundene våre får god informasjon om selskapet vi har booket møtet hos.

På den måten blir det lettere for selgerne å gjennomføre et godt møte, og sjansen for å få gjennomført at salg blir større.

 

Et godt samarbeid

Når det kommer til samarbeidet, er Netsecurity godt fornøyde så langt.

«Vi har sett noen umiddelbare «quick-wins» som konsekvens av denne aktiviteten, men det vil ta noe tid før vi vil se de store konkrete resultatene for jobben Innovation Support har gjort rundt de spissede prosjektene, ettersom de har en mye smalere målgruppe enn det vi vanligvis leverer til. Likevel ser vi at jobben som konsulenten har gjort er riktig, og hun har blitt godt integrert i Hubspot,» uttaler Andreassen hos Netsecurity.

I tillegg til å booke møter handler en god del av jobben om merkevarebygging. Når konsulentene til Innovation Support ringer rundt, fungerer de som en representant for bedriften de har et oppdrag for. Derfor er det viktig at vi tar denne delen av jobben på alvor, slik at de vi er i kontakt med sitter igjen med et godt inntrykk av selskapet.

«Innovation Support har gjort en jobb for oss når det kommer til brand building, og gjort oss kjente hos andre norske selskaper. De har gjort en god gjennomføring, og faktisk levert det de har lovet,» sier Andreassen.

 

Ansatte salgskonsulenten

Konsulenten som har jobbet dedikert med Netsecurity, Jannicke, har gjort en svært god jobb. Etter å ha jobbet med dem i over et halvt år, var selskapet så fornøyde at de bestemte seg for å ansette henne internt. I dag har hun en spennende stilling i markedsavdelingen deres der hun har ansvaret for flere ulike oppgaver.

Samarbeidet mellom Netsecurity og Innovation Support har vært vellykket for begge parter, og på spørsmål om han vil anbefale oss til andre, svarer Andreassen raskt:

«Det kan jeg absolutt gjøre! Jeg vil definitivt anbefale andre bedrifter å prøve det samme som oss.» 

Espen jobbet først ett år som salgskonsulent i Innovation Support og ble månedens ansatt hele 9 måneder på rad. I dag er han kundeansvarlige og jobber primært med å hente inn nye bedriftskunder.

espen@innovationsupport.no

Motta vårt ukentlige nyhetsbrev om møtebooking og B2B-salg

For å kunne sende deg e-post må vi lagre informasjon om deg. Les mer i vår personvernerklæring

changeFirstLogo

+47 236 51 300
kontakt@innovationsupport.no

Nydalsveien 36A,
0484 Oslo

Innovation Support AS
Org. nr: 998077028