Blogg om møtebooking og B2B-salg

VIEW Group: – Åtte år med Innovation Support

Skrevet av Helge B. Johnsen | 06. april 2025

Innovation Support har sikret første del av salgsprosessene til VIEW Group i åtte år – så langt.

 

– Nå er vi på vårt niende år med Innovation Support. Det er ikke fordi vi alltid har gjort det sånn, men fordi vi hele tiden finner ut at dette fungerer for oss, sier Stian Brandvold.

Han er salg- og markedsdirektør i VIEW Group, et selskap på 1200 ansatte og halvannen milliard i årlig omsetning. De leverer tjenester og systemer innenfor regnskap, lønn, business intelligence og IT, og har kontorer i Norge, Sverige, Finland og Storbritannia.

 

Profesjonaliserte salget med møtebooking

– Vi leverer komplekse, avanserte løsninger, og det er dårlig ressursbruk å bruke de som er gode på å selge det til å booke møter, sier Brandvold.

Dette spiller på noe vi ofte snakker om selv i Innovation Support: Møtebooking er et annet fagfelt enn salg – selvsagt med en del likheter, men mer annerledes enn mange skulle tro.

Brandvold forteller at før Innovation Support kom på banen, drev de veldig ustrukturert med salg. Mye var kampanjebasert, og tiltakene varte sjelden over lengre perioder. 

– Det var veldig tydelig for oss at vi måtte profesjonalisere salget. Innovation Support har lagt til rette for gode møtearenaer, og hjulpet oss å bygge leads, møter og pipeline. 

Med første del av salgsprosessen i Innovation Supports hender, står VIEW Group i en god posisjon til å ta over fra salgsmøtene og utover.

 

Raske til å reagere, gode å samarbeide med

VIEW Group er opptatt av vekst, i noen perioder enda mer enn andre. Da er det viktig å kunne reagere raskt.

– Det ideelle for oss er å ha en partner som, hver gang vi har lyst til å løpe, er med på å løpe. Der har Innovation Support vært sykt gode. Hver gang vi lurer på noe, klarer de alltid å få løst det – ikke bare på kort sikt, men på en god måte, sier Brandvold.

Leveransen er selvsagt kjernen i ethvert samarbeid, men Brandvold trekker også fram relasjonene som et viktig aspekt som er vanskeligere å stadfeste:

– Det ene er hva du gjør og hva det koster, men det handler også om mennesker. Innovation Support har bygget en virksomhet som har mye flinke og ålreite folk. Vi møter åpne dører og gode løsninger hver gang, sier han.