+47 99 99 99 99
kontakt@innovationsupport.no
Nydalsveien 36b,
0484 Oslo
Org. nr: 998077028
En kundehistorie fra Innovation Support om hvordan vi booket 49 kvalifiserte møter og genererte 147 leads for Insourcing Services hos Ernst & Young.
Den nyetablerte avdelingen Insourcing Services hos Ernst &
Young hadde oppnådd stor suksess i det svenske markedet, og
ønsket nå å gjøre det samme i Norge. EY er en ledende global
aktør innen revisjon, skatt, avgift, forretningsjuss, transaksjoner
og rådgivning.
I tillegg til å løse oppgaven selv, kunne EY velge mellom en rekke leverandører både i Sverige og Norge. Ledelsen i EY hadde hatt blandede erfaringer med bruk av eksterne selskap tidligere. Innovation Support ble valgt på bakgrunn av gode referanser, og at vi jobber på en helt ny måte innen møtebooking.
Vi i Innovation Support har fokus på å bygge pipeline - ikke at vi kun skal bli målt på antall møter. Vi liker å utfordre kundene våre, og mener selv at vi er de mest innovative i vår bransje gjennom blant annet bruk av teknologier relatert til prospektering.
Videre er vi ærlige med alle våre kunder og sier at vi ønsker å bli målt på caser som vi fremskaffer som fører til salg for våre kunder. Et samarbeid med Innovation Support skal gi gevinst over tid, og vi starter alltid med en pilot for å bevise verdien av vår prosess og arbeid.
Prosessen vår starter med at vi definerer målgruppen som skal kontaktes. Sammen med kunden går vi gjennom punkter som antall ansatte, omsetning, geografisk beliggenhet, bransjer, type beslutningstaker o.l.
Resultatet av dette eksporterer vi ut i en ringeliste i Excel. Vi i Innovation Support har de nødvendige verktøyene for å få til dette og det inngår selvfølgelig som en del av løsningen. Når ringelisten er på plass starter kartleggingen ut i fra avtalte kriterier. Ikke alle på listen vil være kvalifiserte så det gjelder å definere noen kriterier for å få best mulig resultater. Jo flere kriterier som innføres - jo høyere kvalitet på møtene. Jo færre kriterier - jo flere møter. Så det gjelder å finne en balanse så både kvalitet og antall blir ivaretatt.
I samtaler hvor kriterier er etter avtale genereres leads eller det bookes møte. Intensjonen i hver samtale med et riktig prospekt er å booke et møte, men viser det seg at timing ikke er riktig følges det heller opp frem i tid og settes som lead. Tanken er å bygge en solid pipeline med mange salgsmuligheter frem i tid i tillegg til de møtene som blir booket med én gang. Når møtene er booket sendes rapport og innkalling til alle parter.
Selger kan nå glede seg til en kalender fylt med gode møter! Det er altså disse fem trinnene vi kaller «å bygge pipeline». For å gjennomføre prosessen brukes nyutdannede, høyt kvalifiserte konsulenter som har en relevant bachelor og et ønske om å komme i gang med sin karriere - dette uavhengig av om de ønsker å bli en toppselger eller en toppleder i fremtiden. Våre ansatte bruker nemlig Innovation Support som et springbrett ut i arbeidslivet. Vi gjennomfører hyppig oppfølging og gjennomgang av resultatene som blir produsert.
Innovation Support jobber kun med B2B, ikke privatmarkedet, direktesalg, kundeservice o.l. Vi har lang erfaring, høy kompetanse og ekspertise på området, og vi er kanskje best i bransjen.
147 leads og 49 kvalifiserte møter booket
Løsningen ble solgt inn som en pakkeløsning. Fokuset ligger på hvilke møter som fører til salg ikke nødvendigvis på antall møter. Det er bedre med 10 kvalitative møter per måned enn 40 kvantitative. På en fem måneders periode ble det booket 49 kvalifiserte møter og generert 147 leads som skal følges opp i fremtiden. Av de gjennomførte møtene førte 10-20% til oppdrag - noe som i dette tilfellet gav en avkastning på fem-gangen.
Frem til nå i 2022 har vi siden oppstarten i 2015 booket hundrevis av gode møter. EY trengte ikke å fokusere på nysalg siden Innovation Support tok av seg alt i denne fasen. Kunden mottok kvalifiserte møter i henhold til avtalte kriterier og kunne fokusere på å lukke disse salgene.
La oss gjøre det vi kan best - å bygge pipeline! Vi
kartlegger markedet til din bedrift, genererer leads
og booker kvalifiserte møter.
Du kan forvente tett oppfølgning etter avtale,
regelmessige forslag til forbedringer fra vår side
underveis og en jevn strøm av kvalifiserte møter.
Vi bidrar også til at omdømmet og kjennskapen til
bedriften din opprettholdes og forsterkes gjennom
hver samtale vi har.
La oss starte med en uforpliktende samtale på 15
minutter for å se hvordan vi kan hjelpe din
bedrift med å anskaffe flere kunder!
For å kunne sende deg e-post må vi lagre informasjon om deg. Les mer i vår personvernerklæring.
+47 236 51 300
kontakt@innovationsupport.no
Nydalsveien 36A,
0484 Oslo
Innovation Support AS
Org. nr: 998077028