+47 99 99 99 99
kontakt@innovationsupport.no
Nydalsveien 36b,
0484 Oslo
Org. nr: 998077028
En kundehistorie fra Innovation Support om hvordan vi booket 49 kvalifiserte møter og genererte 147 leads for Insourcing Services hos Ernst & Young.
Den nyetablerte avdelingen Insourcing Services hos Ernst &
Young hadde oppnådd stor suksess i det svenske markedet, og
ønsket nå å gjøre det samme i Norge. EY er en ledende global
aktør innen revisjon, skatt, avgift, forretningsjuss, transaksjoner
og rådgivning.
EY kontaktet Innovation Support AS gjennom
eksisterende kunder og referanser. Utfordringen var å
finne de riktige kundene i Norge og få booket inn
kvalifiserte kundemøter.
Oppdraget til Innovation Support ble derfor å
kartlegge markedet, generere leads, og avdekke hvor det
fantes muligheter for EY. Alle samtaler Innovation
Support tok skulle også bidra til å bygge et bra
omdømme og kjennskap rundt EY og deres tjeneste
innen Insourcing Services.
For EY var det svært viktig å finne en
samarbeidspartner de kunne stole på og vite at
de ble representert på en god måte over telefon.
Det handlet om tillit og de vurderte derfor flere
leverandører før de valgte Innovation Support.
Videre var det viktig med god kvalitet i hver
samtale og at hver enkelt samtale bidro til å øke
omdømmet uavhengig av om det ble booket et
møte eller ikke.
Hovedmålet for kampanjen var å få booket 10-20
høyt kvalifiserte møter i løpet av måneden. I dette
markedet er det høy konkurranse og det var viktig
for EY å ha noen som kontinuerlig jobbet ut mot
markedet.
I tillegg til å løse oppgaven selv, kunne EY velge mellom en rekke leverandører både i Sverige og Norge. Ledelsen i EY hadde hatt blandede erfaringer med bruk av eksterne selskap tidligere. Innovation Support ble valgt på bakgrunn av gode referanser, og at vi jobber på en helt ny måte innen møtebooking.
Vi i Innovation Support har fokus på å bygge pipeline - ikke at vi kun skal bli målt på antall møter. Vi liker å utfordre kundene våre, og mener selv at vi er de mest innovative i vår bransje gjennom blant annet bruk av teknologier relatert til prospektering.
Videre er vi ærlige med alle våre kunder og sier at vi ønsker å bli målt på caser som vi fremskaffer som fører til salg for våre kunder. Et samarbeid med Innovation Support skal gi gevinst over tid, og vi starter alltid med en pilot for å bevise verdien av vår prosess og arbeid.
I første runde fokuserte vi på selskaper i Stor-Oslo med
mer enn 20 ansatte, men dette tallet økte etterhvert
utover i prosjektet.
Vi kontaktet utelukkende daglig ledere eller
økonomidirektører: I selskaper med under 50 ansatte
kontaktet vi daglig leder og i selskaper med mer enn 50
ansatte kontaktet vi økonomidirektør. Når vi nådde riktig
beslutningstaker i selskapet fortalte vi om EY og deres
tjeneste Insourcing Services.
Prosessen vår starter med at vi definerer målgruppen som skal kontaktes. Sammen med kunden går vi gjennom punkter som antall ansatte, omsetning, geografisk beliggenhet, bransjer, type beslutningstaker o.l.
Resultatet av dette eksporterer vi ut i en ringeliste i Excel. Vi i Innovation Support har de nødvendige verktøyene for å få til dette og det inngår selvfølgelig som en del av løsningen. Når ringelisten er på plass starter kartleggingen ut i fra avtalte kriterier. Ikke alle på listen vil være kvalifiserte så det gjelder å definere noen kriterier for å få best mulig resultater. Jo flere kriterier som innføres - jo høyere kvalitet på møtene. Jo færre kriterier - jo flere møter. Så det gjelder å finne en balanse så både kvalitet og antall blir ivaretatt.
I samtaler hvor kriterier er etter avtale genereres leads eller det bookes møte. Intensjonen i hver samtale med et riktig prospekt er å booke et møte, men viser det seg at timing ikke er riktig følges det heller opp frem i tid og settes som lead. Tanken er å bygge en solid pipeline med mange salgsmuligheter frem i tid i tillegg til de møtene som blir booket med én gang. Når møtene er booket sendes rapport og innkalling til alle parter.
Selger kan nå glede seg til en kalender fylt med gode møter! Det er altså disse fem trinnene vi kaller «å bygge pipeline». For å gjennomføre prosessen brukes nyutdannede, høyt kvalifiserte konsulenter som har en relevant bachelor og et ønske om å komme i gang med sin karriere - dette uavhengig av om de ønsker å bli en toppselger eller en toppleder i fremtiden. Våre ansatte bruker nemlig Innovation Support som et springbrett ut i arbeidslivet. Vi gjennomfører hyppig oppfølging og gjennomgang av resultatene som blir produsert.
Innovation Support jobber kun med B2B, ikke privatmarkedet, direktesalg, kundeservice o.l. Vi har lang erfaring, høy kompetanse og ekspertise på området, og vi er kanskje best i bransjen.
Vi rapporterte til kunden daglig. Kunden hadde en
egen kontaktperson i Innovation Support AS som
vi fulgte opp via e-post, telefon og fysiske møter.
I startfasen er det normalt at man følger opp svært
tett. Etter hvert som prosessen setter seg følger
man opp etter avtale.
Det er svært viktig at vi er proaktive og vi kommer
derfor jevnlig med forslag til forbedringer.Det
viktigste for oss i et samarbeid er å gi kunden en
unik opplevelse gjennom tett oppfølging, hvor vi
tar tak i ting umiddelbart om noe må forandres
eller forbedres.
Vi er ikke et callcenter med 150 ansatte hvor vår kunde blir bare én
i mengden. Vi er et team på rundt 30 ansatte som
kun jobber med utvalgte kunder hvor samarbeid,
tillit, nærhet, service og ikke minst resultater er
svært viktig for oss.
147 leads og 49 kvalifiserte møter booket
Løsningen ble solgt inn som en pakkeløsning. Fokuset ligger på hvilke møter som fører til salg ikke nødvendigvis på antall møter. Det er bedre med 10 kvalitative møter per måned enn 40 kvantitative. På en fem måneders periode ble det booket 49 kvalifiserte møter og generert 147 leads som skal følges opp i fremtiden. Av de gjennomførte møtene førte 10-20% til oppdrag - noe som i dette tilfellet gav en avkastning på fem-gangen.
Frem til nå i 2022 har vi siden oppstarten i 2015 booket hundrevis av gode møter. EY trengte ikke å fokusere på nysalg siden Innovation Support tok av seg alt i denne fasen. Kunden mottok kvalifiserte møter i henhold til avtalte kriterier og kunne fokusere på å lukke disse salgene.
La oss gjøre det vi kan best - å bygge pipeline! Vi
kartlegger markedet til din bedrift, genererer leads
og booker kvalifiserte møter.
Du kan forvente tett oppfølgning etter avtale,
regelmessige forslag til forbedringer fra vår side
underveis og en jevn strøm av kvalifiserte møter.
Vi bidrar også til at omdømmet og kjennskapen til
bedriften din opprettholdes og forsterkes gjennom
hver samtale vi har.
La oss starte med en uforpliktende samtale på 15
minutter for å se hvordan vi kan hjelpe din
bedrift med å anskaffe flere kunder!
For å kunne sende deg e-post må vi lagre informasjon om deg. Les mer i vår personvernerklæring.
+47 236 51 300
kontakt@innovationsupport.no
Nydalsveien 36A,
0484 Oslo
Innovation Support AS
Org. nr: 998077028