innovationsupport-logo-01
Meny
Ansattcase

Ansattcase: Celine syntes det var en fryd å jobbe hos Innovation Support

Celine Savic jobbet innen for salg B2C, men ønsket å bytte bransje. En venninne tipset henne om Innovation Support, og hun tenkte det kunne være et fint sted å lære om salg, bedriftsmarkedet og ulike bransjer. Det ville gi god erfaring og bred kompetanse.

Celine har alltid vært interessert i salg, men hun hadde aldri tidligere jobbet med det B2B, slik man gjør hos Innovation Support. Likevel er salg, i en eller annen form, viktig i de aller fleste yrker. For eksempel hadde hun vært borti salg av hårprodukter da hun jobbet som frisør. Nettopp derfor er erfaring med salg svært ettertraktet i de aller fleste bedrifter.

 

Gikk inn i en helt ny bransje


Da Celine byttet jobb til Innovation Support, gikk hun inn i en helt ny bransje. Det er alltid utfordrende, ettersom man da må lære seg mye nytt. I tillegg syntes hun det var litt skummelt å ta den aller første telefonen. Heldigvis følte hun raskt mestring, hun lærte fort hvordan møtebooking fungerte, og hvilke ord og fraser som appellerer til ulike mennesker. Det tok ikke lang tid før hun klarte seg veldig bra.

Selv om du mestrer møtebooking, vil du fortsatt oppleve utfordrende dager i denne jobben. Det kan være vanskelig å få tak i rett beslutningstaker, og de du prater med kan ha en dårlig dag. Dette er faktorer du ikke kan styre, så det er viktig at du ser forbi dette, og nullstiller deg mellom hver samtale.

 

Positive mennesker og god stemning

Som så mange andre som har jobbet hos Innovation Support, trekker Savic frem det gode miljøet hos Innovation Support som spesielt positivt. Hun forteller at man hjelper hverandre, og sørger for at alle gjør det bra. I stedet for å fokusere på intern konkurranse, er det viktigere at ingen blir hengende etter. I tillegg forteller hun at det er overraskende lite negative folk blant prospektene hun ringer til, og at det som oftest er svært god stemning på telefon:

«Å jobbe i Innovation Support er en fryd. Det er bare god stemning, og en fantastisk ledelse. Kommunikasjonen innad i firmaet er god, og det er et stort fokus på teambuilding. Alle er sosiale, og finner ofte på ulike aktiviteter sammen etter jobb.»

Totalt var Celine hos Innovation Support i et år og syv måneder. Hun lærte veldig mye i løpet av kort tid, både om møtebooking som fag, og om seg selv. Hun er ikke redd for å dumme seg ut i en telefonsamtale, eller å kaste seg ut i nye utfordringer. Du lærer mye av både å bomme, og treffe blink, samtidig som det er viktige erfaringer å ta med seg videre.

 

Fikk nytt jobbtilbud gjennom Innovation Support


Daglig leder Helge Bharat Johnsen, ønsker at Innovation Support skal fungere som et springbrett videre i arbeidslivet. Som møtebooker kommer du i kontakt med mange spennende bedrifter, og flere har opplevd å få jobbtilbud om de har gjort en god jobb.

Celine opplevde å få flere slike jobbtilbud, men det var en e-post fra et selskap som heter Rikt som fanget hennes oppmerksomhet. Dette var et selskap hun booket møte med for en av kundene hun ringte for, og er et konsulentselskap som bistår skoler og kommuner med opplæring i digitale verktøy på en pedagogisk og metodisk måte.

Daglig leder i dette selskapet sendte en mail, og sa at hun måtte gi beskjed om hun var i markedet for en ny jobb. Dette trigget nysgjerrigheten, og Savic tok raskt kontakt. Dette førte til at hun i dag sitter i en spennende stilling hos Rikt.

I denne første perioden jobber hun som salgskoordinator, der hun både står for møtebookingen og går ut i salgsmøter. Rollen går ut på å være bindeleddet mellom kunden og bedriften. Når hun har blitt grundig opplært i de ulike systemene selskapet leverer, vil hun bli oppgradert til områdeansvarlig, med hovedansvar for en region i Norge.

 

Overgang til offentlig sektor


Den største utfordringen med overgangen til Rikt, er at Celine nå kun jobber med kunder i offentlig sektor. Det hender at Innovation Support også jobber med slike kunder, men Celine har selv aldri sittet med et slikt prosjekt. En stor forskjell er at offentlig sektor stort sett har mindre penger å rutte med enn privat sektor.

Det har vært mye nytt å sette seg inn i for henne, blant annet det «pedagogiske språket» som lærerne, pedagogene og redaktørene snakker. Likevel går mye av jobben til Celine i dag ut på å ta telefonsamtaler, og da har hun svært god bruk for erfaringene fra Innovation Support. Selv om det er en annen bransje, foregår selve møtebookingen på samme måte som hun er vant til. Derfor mener hun at erfaringen som møtebooker er gull å ha med seg.

Hennes beste tips, til andre som ønsker seg gode erfaringer du kan bruke videre i arbeidslivet, er å søke jobb hos Innovation Support:

«Du lærer veldig mye av å jobbe der, og det er et helt fantastisk miljø. Helge er en strålende sjef, og du får mange nye erfaringer på kort tid. I tillegg får du også utfordret deg selv, for det er en svært lærerik bransje.»

Ønsker du å vite mer om hvordan det er å jobbe i Innovation Support? Da må du gjerne ta kontakt med oss for en uforpliktende prat. 

Helge er grunnlegger og daglig leder i Innovation Support. Han er analytisk, målrettet og brenner for salg B2B.

helge.johnsen@innovationsupport.no

Motta vårt ukentlige nyhetsbrev om møtebooking og B2B-salg

For å kunne sende deg e-post må vi lagre informasjon om deg. Les mer i vår personvernerklæring

changeFirstLogo

+47 236 51 300
kontakt@innovationsupport.no

Nydalsveien 36A,
0484 Oslo

Innovation Support AS
Org. nr: 998077028