innovationsupport-logo-01
Meny
Kundehistorie

Facilitated Work Hub - Gjensidig forståelse skaper alltid solide samarbeid

Facilitated Work Hub hadde prøvd å ansette selgere, selv de med lang erfaring. Det ga kun moderate resultater. Hovedutfordringen var at selgerne feilaktig plasserte Facilitated Work Hub i outsourcing-boksen. Gjensidig forståelse er viktig for gode samarbeid, og det er nettopp derfor Innovation Support og Facilitated Work Hub har lyktes så godt.

Stadig mottar vi henvendelser fra frustrerte selskap. De har både ansatt selgere og brukt møtebookere tidligere, men uten ønskede resultater. Selv om de kontakter oss, er det fortsatt en skepsis til stede. Selskapene har rett og slett mistet litt troen på selgere. For hvordan kan egentlig en selger bli godt nok kjent med selskapet ditt?

Disse tankene surret rundt i hodet på Facilitated Work Hub da de tok kontakt med Innovation Support. Tipset hadde kommet fra en av Norges best kjente møtebookere, Martin Da Veiga. Som så mange andre før dem, kom Facilitated Work Hub med skepsis og fordommer til første møte. Gjensidig forståelse skulle fort fjerne skepsisen. 

«Vi hadde prøvd diverse måter å forbedre pipeline på som ikke virket. Helges presentasjon i første møte, og oppfølgningen deretter, var nyttig. Han skapte en trygghet i oss om at han visste hva han snakket om, og det var en gjensidig forståelse.»

Les: Slik blir Innovation Support kjent med dine produkter og tjenester

 

Misforståelser preget det tidligere salgsarbeidet

Facilitated Work Hub driver ikke med outsourcing. De tilbyr fulltidsarbeidere fra Vietnam på langtidskontrakter. Arbeiderne jobber for norske teknologiselskaper, og de har tilpasset seg norsk kultur og normer. Her var det flere selgere som Facilitated Work Hub hadde ansatt som tråkket i salaten og plasserte selskapet i outsourcing-boksen. 

Leserne av denne artikkelen tenker kanskje at konseptet til Facilitated Work Hub er enkelt å forstå. Før korona inntraff var det derimot ikke mange som jobbet på denne måten. Selv de mest erfarne selgerne Facilitated Work Hub prøvde ut, slet med gjensidig forståelse. Misforståelser preget det tidligere salgsarbeidet hos selskapet.

«Hovedutfordringen var at få selgere før korona forsto vårt konsept. Vi var skeptiske og tenkte at Innovation Support sannsynligvis ville gjøre det samme – putte oss inn i outsourcing-boksen, som så mange andre selgere har gjort tidligere.»

Det ovennevnte første møtet fjernet denne skepsisen og fordommene. Misforståelser ble byttet ut med gjensidig forståelse. En grundig gjennomgang ble viktig her. Rapportering på samtaler sikret også Facilitated Work Hub at møtebookerne hos Innovation Support fremmet selskapet på riktig måte. 

 

Gode resultater og endelig en ny kunde

Facilitated Work Hub kan melde om et fruktbart samarbeid. I snitt har de seks møter per måned. Disse møtene holder en høy kvalitet. 80 % av oppmøtte selskap ender opp med å gå videre i salgsprosessen til Facilitated Work Hub. Det understreker at Innovation Support har gitt kvalifiserte leads og forstått den ideelle kundeprofilen (ICP). 

Dessuten kan Facilitated Work Hub melde om en helt ny kunde også. Noen bedrifter kommer til Innovation Support med ok salgsresultater, mens andre kommer med total tørke. Facilitated Work Hub hadde ikke solgt inn sine tjenester til et nytt selskap på en god stund. Gleden var derfor stor når et møte utviklet seg til et salg.

«I september fikk vi inn et nytt salg. Selskapet vårt lever av lojale kunder på langtidskontrakter. Vi er takknemlige for disse, og vår førsteprioritet er å tjene disse kundene best mulig. Allikevel er det gledelig med nye kunder. Vi kunne ikke fått til det uten hjelpen fra Innovation Support.»

Planen videre for selskapet er å optimalisere salgsprosessen. Facilitated Work Hub ønsker også å bedre konverteringsraten, slik at de kan lande enda flere kunder. Til syvende og sist er målet å skape langvarige og lojale forhold. Da må først tjenestene presenteres foran kundene, og det har Facilitated Work Hub funnet ut at gjøres best ved møtebooking. 

Les: Hvilke bransjer egner seg for outsourcing av møtebooking?

 

Gode lyttere sikrer den gjensidige forståelsen

Innovation Support jobber hardt for å bli godt kjent med våre kunder. Vi rapporterer fra første samtale, og du som kunde får innsikt i hvordan arbeidet går. Du har mulighet til, og vi ønsker, at du kommer med tilbakemeldinger underveis. Dette gjør at vi kan modifisere fremgangsmåten for å bedre representere din bedrift.

«Det er ikke noen arroganse som sier: «Vi er eksperter på salg!» Innovation Support har en gjensidig forståelse ut mot kunden. De kan salg, mens vi kjenner vår tjeneste best. Samarbeidet er det som gjør at vi klarer å selge tjenesten. Innovation Support, og spesielt Aage, er gode på å lytte til tilbakemeldinger og endre fremgangsmåte basert på dette.»

Facilitated Work Hub har bygget en solid pipeline ved bruk av møtebooking. Innovation Support har sikret en stabil rytme i salget ved hjelp av våre metoder. Vi har fulgt salgsprosessen til Facilitated Work Hub nært for å bli best mulig kjent med selskapet. Dette har resultert i flere kvalitetsmøter, og vi ser frem til å booke enda flere for selskapet i fremtiden. 

Trenger du hjelp til å booke kvalitetsmøter for din bedrift? Vi tar gjerne en samtale om mulighetene for et samarbeid!

Få tilbud på møtebooking

Helge er grunnlegger og daglig leder i Innovation Support. Han er analytisk, målrettet og brenner for salg B2B.

helge.johnsen@innovationsupport.no

Motta vårt ukentlige nyhetsbrev om møtebooking og B2B-salg

For å kunne sende deg e-post må vi lagre informasjon om deg. Les mer i vår personvernerklæring

changeFirstLogo

+47 236 51 300
kontakt@innovationsupport.no

Nydalsveien 36A,
0484 Oslo

Innovation Support AS
Org. nr: 998077028