Med sitt brennende engasjement for miljø og klima hjelper selskapet Footprint Consulting aktører som ønsker å satse på mer bærekraftige forretningsmodeller. For å nå ut til nye kunder samarbeider de med Innovation Support – et samarbeid som så langt har ført til økt møteaktivitet og flere lovende leads.
– Det er alltid utfordrende å få nok tid til nysalgsaktiviteter og møtebooking. Det at Innovation Support nå hjelper oss med dette arbeidet, gjør at vi kan bruke mer tid på kjernevirksomheten vår – og ikke minst mer tid på kunder som faktisk er interessert i tjenestene våre, sier Christopher Mortensen, partner i Footprint.
Footprint har siden 2015 jobbet med klimaposisjonering av selskaper, der målet er å gjøre det lettere og mer lønnsomt for norske bedrifter å bli mer bærekraftige. Med sin tverrfaglige tilnærming og solide faglige kompetanse hjelper de kundene sine på områder som blant annet markedsføring, strategi, produktutvikling og politikk.
– Markedet vårt er stort, og det er rett og slett umulig for oss å komme gjennom listen over potensielle kunder alene. Akkurat derfor er det verdifullt å samarbeide med et selskap som Innovation Support. De fungerer som et supplement til våre egne salgsaktiviteter og hjelper oss å nå ut til flere.
Innovation Support er et ungt og nyskapende selskap som hver eneste dag hjelper bedrifter å finne og vinne nye kunder. Ved hjelp av egenutviklede prosesser bistår de bedrifter med å oppdage og identifisere nye, spennende målgrupper – og ikke minst lede potensielle kunder trygt gjennom kjøpsreisen. Målet til Innovation Support er å frembringe kvalifiserte møter og skape økonomisk gevinst over tid, og samtidig utvikle gode og lønnsomme samarbeid for alle parter.
Profesjonelt og effektivt samarbeid
Footprint har samarbeidet med Innovation Support siden våren 2020 og ser allerede resultater i form av flere spennende dialoger med nye, potensielle kunder.
– Vi er i flere lovende prosesser, men samtidig selger vi et komplekst produkt, og det vil derfor ta litt tid å se resultater når det gjelder konkrete salg. Samtidig er jeg positiv, og det blir spennende å se om disse dialogene blir til noe mer i løpet av våren, sier Christopher.
Han roser også Innovation Support for arbeidsmetoden deres, som han beskriver som ryddig og effektiv.
– En ting jeg vil berømme Innovation Support for, er at de er flinke til å sette oss i kontakt med de «riktige» menneskene i bedriftene de kontakter, altså de personene som faktisk kan ta avgjørelser som er relevante for Footprint og tjenestene vi leverer. Dette er helt avgjørende for at møtene som bookes, faktisk skal føre til salg, avslutter han.
Ønsker du også å komme i gang med mer effektiv møtebooking? Kontakt oss gjerne, så ser vi nærmere på hvordan hvordan vi i Innovation Support kan hjelpe bedriften din med å nå ut til flere kunder og øke salget.