innovationsupport-logo-01
Meny
Ansattcase

Gøran - Utenfor komfortsonen vokser en mest

Gøran kom til Innovation Support med hele fem års utdanning i bagasjen. Erfaring skortet det derimot på, og den første tiden var tøff. Utenfor komfortsonen og med vanskeligheter for å få det til, bet Gøran tennene sammen. Han ble til en våre beste ansatte og hadde en fantastisk innvirkning på Innovation Support. 

Gøran hadde en imponerende utdanningsbakgrunn når han søkte jobb hos Innovation Support. Bacheloren innen markedsførings- og salgsledelse, samt masteren innen ledelse, gjorde at han kunne søkt mange jobber i det norske næringslivet. Gøran hadde en sterk faglig bakgrunn. Valget falt på oss i Innovation Support.

- Innenfor salg er det viktig å kunne booke sine egne møter for å kunne skape sin egen aktivitet og hverdag. Å kunne bruke en telefon for å oppnå dette er helt avgjørende, og en nøkkelferdighet enhver selger bør beherske. Innovation Support ga meg muligheten til dette.

Selv om Gøran visste at god bruk av telefon var viktig innenfor salg, innså han også at dette var langt utenfor komfortsonen. Tross den sterke faglige bakgrunnen, var ikke det praktiske hans beste side i starten. Det var tungt og vanskelig å bli komfortabel på telefonen. Men det å gi opp var aldri et tema for Gøran.

Viktigheten av mental innstilling

Det er ikke alle som lykkes fra dag 1 hos Innovation Support, og det er å forvente. Møtebooking er en disiplin som tar tid å lære seg, både faglig og praktisk. Gøran hadde i starten høy aktivitet, men det var uten jevnt over gode resultater. Han fikk det ikke helt til, men så lenge innstillingen er riktig, lykkes folkene som jobber hos oss.

Gøran hadde en mental innstilling som få kan matche. Tross motstanden, plukket han opp røret om og om igjen. Han gikk kontinuerlig ut av komfortsonen og utfordret seg selv. En vanlig reaksjon på motgangen er å grave seg selv ned i gropa. Dette nektet Gøran å gjøre, og med tiden jobbet han seg opp til å bli en av våre dyktigste ansatte.

Ikke bare gjorde Gørans innstilling at han selv lyktes, men den smittet også over på andre. Den mentale innstillingen om å aldri gi opp spredte seg i kontorlandskapet vårt. Her sitter en ikke og booker møter alene. Det er flere likesinnede som går gjennom både opp- og nedturer sammen med deg. Da er det fint å ha folk som Gøran på kontoret. 

- Det viktigste jeg har lært av min tid i Innovation Support, er mental innstilling. Rett og slett det å kunne nullstille seg etter enhver samtale, uavhengig av om du booket et møte eller ikke. Å se det positive der du ikke lykkes, er viktig for å kunne booke et møte allerede i neste telefon. Alternativet, å grave seg ned i en grop for å gi opp, er ikke ønsket.

Les: For å bygge en salgskultur er det viktig å ha det gøy på jobb

Dører åpner seg for hardtarbeidende talenter

Innovation Support synes naturligvis det er vemodig å se talenter som Gøran forlate våre kontorer. Samtidig jobber vi aktivt for å hjelpe med utviklingen av unge salgstalenter. Når tiden var inne for at Gøran skulle ta det neste steget, fasiliterte vi for dette. Dører åpner seg for hardtarbeidende talenter, og Innovation Support har ingen agenda om å stå i veien. 

Vi jobber aktivt for å forfremme salgstalenter internt eller ved ansettelser hos samarbeidspartnere. Mange av våre møtebookere har for eksempel fortsatt karrieren sin hos kunder de booket møter for i tiden hos Innovation Support. Vi booker møter for et bredt utvalg av bransjer, og det er dermed en rekke muligheter som dukker opp.

En mulighet som salgsleder i Probase dukket opp for Gøran etter 1 år og 4 måneder hos Innovation Support. På dette tidspunktet var han en av våre beste ansatte, men tiden var inne for å ta steget videre. Mange jobber 1-2 år i Innovation Support for å bygge erfaring utenfor komfortsonen, før de så går veien videre i karrieren.

- I Probase har jeg et stort ansvar for å selge vår systemløsning innenfor brannsikkerhet. Flertallet har ikke hørt om oss, og det er heller ikke så farlig. Gjennom å bruke de ferdighetene på telefon som jeg har ervervet meg, så er det mulig å booke møter på få prospekteringssamtaler, slik at 90-dagers vinduet ikke tørker inn.

 

Springbrettet for unge salgstalenter

Dersom en skal lykkes som salgstalent, må en kunne gå utenfor komfortsonen. Det er utenfor denne sonen at en vokser mest. Gøran er bare ett av mange eksempler på unge, smarte salgstalenter som kommer til Innovation Support. Bakgrunnen kan være meget imponerende og lovende, men resultatene uteblir.

Resultater kommer av å tre utenfor komfortsonen. Det kan være fryktinngytende, men heldigvis er det et godt team som hjelper deg hos Innovation Support. Hos oss booker du ikke møter alene. Du blir lært opp og fulgt opp til du blir selvstendig. Du trenger ikke komme til oss med resultater i bagasjen. Hos oss skal du dra med resultater i bagasjen.

Dersom du er eller kjenner et ungt salgstalent med høyere utdanning, ønsker vi å høre fra deg. Det viktigste er at du har en sterk mental innstilling, akkurat slik som Gøran hadde. Du får lov til å feile hos oss, så lenge du ikke gir opp og at du lærer av dine feil.

Om du holder din del av avtalen, er Innovation Support det perfekte springbrettet inn i næringslivet for deg som salgstalent!

Les: Et springbrett ut i næringslivet

Helge er grunnlegger og daglig leder i Innovation Support. Han er analytisk, målrettet og brenner for salg B2B.

helge.johnsen@innovationsupport.no

Motta vårt ukentlige nyhetsbrev om møtebooking og B2B-salg

For å kunne sende deg e-post må vi lagre informasjon om deg. Les mer i vår personvernerklæring

changeFirstLogo

+47 236 51 300
kontakt@innovationsupport.no

Nydalsveien 36A,
0484 Oslo

Innovation Support AS
Org. nr: 998077028