innovationsupport-logo-01
Meny
Ansattcase

Innovation Support ble et springbrett videre i karrieren

Det var litt tilfeldig at Bendik Molland begynte å jobbe med salg og møtebooking – i utgangspunktet ville han bare ha en jobb ved siden av studiene, og begynte da å jobbe med annonsesalg i et annet selskap. Derfra gikk veien videre til en fulltidsstilling hos Innovation Support, og i dag har han en spennende stilling hos oppstartsselskapet Ignite Procurement, og er glad for mulighetene Innovation Support har gitt han.

Bendik_MollandDa Bendik begynte å jobbe hos oss i Innovation Support hadde han allerede en del erfaring innenfor salg. Tidligere hadde han jobbet med annonsesalg over telefon, og dette hadde han drevet med helt siden han studerte markedsføringsledelse. I utgangspunktet tenkte han at en slik telefonselger-jobb ville være en nyttig erfaring ved siden av studiene. Som selger lærer man mye om argumentasjon, og om det å formulere budskapet på en god måte.

Etter en stund ønsket Bendik seg nye utfordringer, og gjennom en bekjent hørte han om Innovation Support. Han fikk komme på intervju, og her fikk han for første gang øynene opp for møtebooking, som han syntes hørtes spennende ut. Derfor valgte han å takke ja til jobben, og i dag kan han ikke tenke seg at han noen gang kommer til å jobbe med noen annen bransje enn salg:

«Jeg opplever at jeg får en bedre relasjon med kundene, når jeg ikke trenger å pushe salg over telefonen.»

 

Stor motivasjon for å komme seg opp og frem

Da Molland kom i kontakt med Innovation Support var han veldig motivert til å ta et skritt videre i sin karriere. Han ønsket å komme seg opp og frem, og utvikle seg mer, og da ville han ha andre erfaringer enn å jobbe med annonsesalg. Dette følte han at han fikk muligheten til hos Innovation Support, i tillegg til at han har skaffet seg mange spennende kontakter. Blant annet kom han i kontakt med Ignite Procurement, hvor han i dag har en spennende stilling.

 

Ulike prosjekter – stor variasjon

Hos Innovation Support har man ofte flere prosjekter man ringer for samtidig, og dette bidrar til å skape stor variasjon i arbeidsdagen. Hvis du sitter og ringer på et prosjekt som du synes går tungt den dagen, kan du bytte over til et annet prosjekt.

I tillegg bemerker Bendik at det gode miljøet han hadde rundt seg hos Innovation Support, har vært av stor betydning. Når du har gode kollegaer rundt deg, som også ringer rundt på ulike prosjekter, er det lettere å støtte hverandre i både opp- og nedturer. Dessuten trekker han også frem ledelsen som svært positive, ettersom de genuint ønsker det beste for konsulentene sine.

«Når jeg ser tilbake på tiden jeg hadde i Innovation Support, så sitter jeg kun igjen med gode minner og erfaringer. Tiden var etter hvert inne for å skifte beite og da muligheten kom, tok jeg den og trives veldig godt her jeg er nå. Jeg har bare gode ord om Innovation Support, og anbefaler de videre til alle jeg kjenner som ønsker å komme seg ut i arbeid, få gode erfaringer, og ta et steg videre i sin karriere,» sier Molland fornøyd.

Faktisk er det arbeidsmiljøet Bendik trekker fram som det aller beste ved å jobbe hos Innovation Support. Det ga han motivasjonen han trengte for å stå på og jobbe godt. Alle var glade, og han ble møtt av mange smil når han kom på jobb. Dette har mye å si for trivselen. Han trekker også frem at den faglige delen de fikk gjennom trening og ledelsen var viktig. Det hjalp han med å ta nye steg på jobb. De var som ett team på jobb, der alle hjalp hverandre oppover, og motiverte hverandre når det trengtes.

 

Begynte å ringe for Ignite Procurement

Et av prosjektene Bendik ringe for oss i Innovation Support, var for Ignite Procurement. Dette er et selskap som har utviklet en webbasert plattform rettet mot strategisk innkjøp («Ignite Analytics») som hjelper deres kunder til å frigjøre tid, arbeide mer effektivt og forbedre lønnsomheten. Plattformen støtter hele den strategiske anskaffelsesprosessen fra analyse og prioritering, til implementering og oppfølging. Bendik visste at dette var et selskap i vekst, og fikk etter hvert høre at de var på utkikk etter nye folk. Ettersom selskapet følte at Bendik hadde gjort en god jobb med å ringe og booke møter for dem, mente de at han også var en god kandidat for å ta møtebookingen videre internt.

Bendik syntes det virket som en spennende mulighet å bli en del av en norsk startup, og takket derfor ja da han fikk et tilbud om å jobbe for dem.

Det var en overgang å gå fra Innovation Support der de satt 15 personer i et rom og ringte, til å plutselig være bare han som hadde hovedansvaret for dette. Likevel synes han ikke at dette er noe problem for motivasjonen, og han mener det er en stor fordel at han styrer mye av arbeidsdagen sin selv. I tillegg har han også fått prøve seg på flere nye utfordringer, blant annet er selskapet nå i gang med å ansette nye personer på salg, og Bendik har tatt en stor del i denne prosessen. Salgsmøter han han også fått være med på, noe han synes er veldig lærerikt.

 

Disiplin og stå-på-vilje

Da vi spurte Bendik hva han mener er det viktigste han har tatt med seg fra Innovation Support, er svaret klart: disiplin og stå-på-vilje!

«Selv om jeg har jobbet med salg før, ble dette tatt til nye høyder hos Innovation Support,» uttaler Molland.

Ved å få jobbe med mange ulike bransjer, har han også lært seg å være tilpasningsdyktig, å omstille hjernen raskt, og være 100 % fokusert på det han driver med. Dette er viktige egenskaper som vil komme godt med i han videre karriere.

Er du nysgjerrig på hvordan det er å jobbe hos Innovation Support? Da er du velkommen til å ta kontakt med oss.

Helge er grunnlegger og daglig leder i Innovation Support. Han er analytisk, målrettet og brenner for salg B2B.

helge.johnsen@innovationsupport.no

Motta vårt ukentlige nyhetsbrev om møtebooking og B2B-salg

For å kunne sende deg e-post må vi lagre informasjon om deg. Les mer i vår personvernerklæring

changeFirstLogo

+47 236 51 300
kontakt@innovationsupport.no

Nydalsveien 36A,
0484 Oslo

Innovation Support AS
Org. nr: 998077028