innovationsupport-logo-01
Meny
Ansattcase

Iselin trives godt hos Innovation Support

Etter to år som møtebooker hos Innovation Support, har Iselin Ovesen blitt godt kjent med både selskapet og stillingen. Hun sier at en av grunnene til at hun ikke bytter jobb er det ekstremt gode arbeidsmiljøet, som er vanskelig å finne noe annet sted.

Iselin har en variert bakgrunn. Før hun kom til Innovation Support tok hun utdannelse innen film og TV (bachelor), og prosjektledelse. Etter utdannelsen jobbet hun litt freelance innen TV-bransjen, men ønsket etter hvert mer struktur i hverdagen. Hun fant ut at salg var en fin vei å gå, uten å måtte omskolere seg, i tillegg til at dette er en erfaring som er veldig ettertraktet i de fleste jobber. Dette førte at Iselin til slutt kom i kontakt med Innovation Support.


 effektiv-møtebooking-ebok

 

Trygge rammer

Møtebooking hadde ikke Ovesen noen kjennskap til fra før, men etter å ha vært i møte med oss, syntes hun det virket interessant.

«Her jobber vi med salg, uten å føle på det samme presset som i en ren salgsbedrift. Innovation Support gir oss trygge rammer, og er ingen cowboybedrift. Ved å jobbe her får du også innsikt i forskjellige bransjer. For en som meg, som på et tidspunkt ikke visste hvor veien skulle gå videre, er det spennende å få denne innsikten,» forklarer hun ivrig.

Spesielt trekker Iselin frem at alt virker trygt og godt på arbeidsplassen hennes. Tidligere har hun opplevd å være arbeidsledig i en periode, og da fikk hun mange useriøse henvendelser. I dag er det altfor lett å starte opp en liten salgsbedrift, der de ansatte kun tjener provisjon. Ofte viser dette seg å være langt fra like lukrativt, som det kan virke som på forhånd.

Derfor setter Iselin ekstra stor pris på å jobbe et sted som er trygt og forutsigbart, og hvor hun i tillegg har en fastlønn. Dessverre er dette ingen selvfølge hos mange selskaper i salgsbransjen.

 

Bygger hverandre gode

Den første tiden hos oss syntes Ovesen det var uvant å jobbe på denne måten, spesielt siden det hele foregår over telefonen. Dette hadde hun lite erfaring med fra før. Likevel ga hun ikke opp, og etter hvert som hun kom mer inn i det og fant sin egen oppskrift, syntes hun det ble veldig gøy. En arbeidshverdag på telefonen vil alltid inneholde både oppturer og nedturer, men da det begynte å bli flest oppturer forsto Iselin at hun hadde funnet riktig jobb:

«Nå føler jeg meg veldig trygg, og vet hva som skal til for å nå målene mine.»

Arbeidsmiljøet trekker hun frem som en av faktorene, som gjør at hun lykkes i jobben.

«Vi har et ekstremt godt arbeidsmiljø. Det er viktig å bygge hverandre gode. Vi jobber for at alle skal levere, og at alle skal komme i budsjett,» forklarer hun.

 

Arbeidshverdagen hos Innovation Support

En viktig filosofi som Iselin tar med seg fra Innovation Support er å alltid vende en dårlig dag til en god dag. Positivitet er en viktig ingrediens i denne jobben.

En vanlig arbeidsdag starter med et felles morgenmøte, der vi går gjennom de ulike prosjektene konsulentene jobber med. Deretter går alle på plassene sine, og begynner å ringe. I begynnelsen er det vanlig å jobbe med forskjellige bransjer, men etter hvert peiler du deg kanskje inn på noen bransjer du foretrekker å ringe for. Noen ganger kan en person sitter på flere ulike prosjekter samtidig, men likevel består mye av arbeidsdagen av det samme. Da er det viktig at det er god stemning rundt deg, og ar du er flink til å administrere dagen din.

«Midt på dagen har vi lunsj, og da har vi det veldig moro. Vi er en gjeng med venner, som også trives godt sammen på fritiden,» forteller Ovesen.

I tillegg legger hun også vekt på at de har stort fokus på å ta godt imot nye ansatte. Blant annet bistår alle konsulentene salgssjefen i opplæringen, slik at de lettere kan bli kjent med de nye. I tillegg blir man godt kjent i lunsjen, for da er man med en gang en del av gjengen.

«Innovation Support er et firma i vekst, som betyr at det stadig kommer nye ansatte. Nettopp derfor er det viktig for oss å inkludere disse så fort som mulig,» sier Iselin.

I tillegg blir det arrangert flere aktiviteter for å opprettholde det gode sosiale miljøet, som kickoff, turer i parken og fredagspils.

 effektiv-møtebooking-ebok

 

Fordelene ved å bli værende hos Innovation Support

Ved å jobbe hos Innovation Support kommer du i kontakt med mange ulike selskaper og bransjer, og gjør du en god jobb kan det dukke opp spennende jobbtilbud. Slike tilbud har også Iselin fått, men hun har valgt å bli værende hos oss. Det er flere grunner til at hun har valgt dette. I tillegg til det gode arbeidsmiljøet, som hun tror er vanskelig å finne noe annet sted, har heller ikke den rette muligheten dukket opp. Dessuten trekker hun også frem den gode erfaringen hun får med seg:

«70 % av de som utdanner seg fra BI/Markedshøyskolen innen økonomi, salg og markedsføring, har ingen bakgrunn som skiller seg ut. Dette betyr at de bare er én i mengden når de søker jobb. Fordelen ved å bli hos Innovation Support i ett til to år, er at da slipper man å være én av 90 søkere til en markedsføringsjobb via Finn. Her får vi direkte kontakt med firmaene, fordi vi jobber for dem. Dette er muligheter vi aldri hadde fått andre steder.»

Videre trekker Iselin frem at kunnskap er det viktigste hun tar med seg ved å jobbe hos oss:

«Man lærer om så mange forskjellige bransjer, teknologier og fagfelt. Man blir sinnssykt god til å kommunisere. Vi ringer ledere på øverste nivå i de største bedriftene i Norge. Jeg har lært mye bransjenyttig, som jeg kan ta med meg videre i en hvilken som helst jobb.»

Avslutningsvis sier Ovesen at hun absolutt anbefaler andre å søke på en jobbe hos Innovation Support:

«Det går litt på det at det er en direkte inngang til det som kanskje er drømmejobben. Du lærer så mye nyttig, som gjør at du skiller deg ut i mengden.»

Lurer du på om en stilling hos Innovation Support kunne passet for deg? Da er du velkommen til å ta kontakt med oss. 

Helge er grunnlegger og daglig leder i Innovation Support. Han er analytisk, målrettet og brenner for salg B2B.

helge.johnsen@innovationsupport.no

Motta vårt ukentlige nyhetsbrev om møtebooking og B2B-salg

For å kunne sende deg e-post må vi lagre informasjon om deg. Les mer i vår personvernerklæring

changeFirstLogo

+47 236 51 300
kontakt@innovationsupport.no

Nydalsveien 36A,
0484 Oslo

Innovation Support AS
Org. nr: 998077028