innovationsupport-logo-01
Meny
Ansattcase

Jobben hos Innovation Support gjorde Cecilie tøffere

Hos Innovation Support fikk Cecilie kunnskapen og kompetansen hun trengte for å ta steget videre karrieremessig. Hun lærte også hvordan hun skulle bli både tøffere og mer selvsikker i jobben.

Tenk deg følgende: du får tilbud om et jobbintervju på torsdag. Lite vet du at på fredagen er jobbtilbudet i boks, og du starter allerede mandag. Slik var det for Cecilie Høgalmen (24), da hun begynte å jobbe i Innovation Support

– Det var virkelig spennende, for hele prosessen gikk så fort. Jeg gikk rett fra studier til å begynne å jobbe hos Innovation Support, noe jeg ikke har angret på i ettertid, sier Cecilie.

 

Rett fra skolebenken

Cecilie er utdannet innen markedsføring og merkevareledelse og har med det en bachelor fra Høyskolen Kristiania. Det var et rekrutteringsbyrå som anbefalte henne jobben, og det var mange kriterier som skulle til for at hun ville takke ja til den riktige jobben. Ett av de viktigste kriteriene for Cecilie var høyt kompetansenivå hos bedriften, samt et godt sosialt miljø. Det gir gode arbeidsplasser og effektive ansatte.

– Det var viktig for meg at jeg også kan ha det gøy på jobben, og det har jeg absolutt fått muligheten til der.

For Cecilie var det også viktig å få nok utfordringer når hun arbeidet med møtebookingen. Hos Innovation Support oppdaget hun nye måter å løse disse utfordringene på, noe hun mener gir en stor følelse av ansvar og mestring i jobben.

–Det er ikke alle prosjekter som alltid gikk som jeg ønsket, men da ble jeg bare en erfaring rikere.

“Det gir en god ansvarsfølelse å ha full kontroll på prosjekter og kunder”

 

Ikke bare et salg

Som konsulent hos Innovation Support får de ansatte et stort eierskap til prosjektene, noe som gjør at en ser litt på seg selv som prosjektleder, mener Cecilie. Konsulentene får ta aktivt del i alle ledd, og er med på å forme de bestemmelsene som blir gjort i prosessen med kundene.

–Jobben min baseres på å åpne dører for kundene mine, der de igjen kan finne sine kunder.

Hos Innovation Support var Cecilie involvert i salgsprosessen fra aktuelt prospekt til vellykket møte. Møtebooking er bare ett av stegene i en salgsprosess, der møtebookingen utgjør første steget for kontakt mellom selger og potensielle kunder. Dette ga muligheten til å håndtere salg på en ny og spennende måte, som var en av grunnene til at hun ble interessert i å jobbe hos Innovation Support. Cecilies arbeidsoppgave var å knytte hennes kunder sammen med potensielle bedrifter for å avtale møte med aktuelle beslutningstagere hos disse selskapene.

“Jeg lærte å bli tøffere, nå vet jeg at jeg kan”

 

Nye muligheter

Med seg på ferden videre har Cecilie opparbeidet nyttige erfaringer. I jobben utvikler en seg både faglig og personlig, og en lærer seg å ta ting på strak arm. Etter å ha jobbet hos Innovation Support i over to år åpnet det seg en ny karrieremulighet. Det var det gode nettverket Cecilie hadde dannet seg hos Innovation som ga muligheten for en ny jobb.

– Jeg visste at jeg hele tiden hadde både kollegaer og sjefen i ryggen, og at de både støttet og oppfordret meg til å ta steget videre.

I dag jobber Cecilie som Business developer i Talentech, og har god nytte av den erfaringen hun tok med seg fra Innovation Support.

 

 

Helge er grunnlegger og daglig leder i Innovation Support. Han er analytisk, målrettet og brenner for salg B2B.

helge.johnsen@innovationsupport.no

Motta vårt ukentlige nyhetsbrev om møtebooking og B2B-salg

For å kunne sende deg e-post må vi lagre informasjon om deg. Les mer i vår personvernerklæring

changeFirstLogo

+47 236 51 300
kontakt@innovationsupport.no

Nydalsveien 36A,
0484 Oslo

Innovation Support AS
Org. nr: 998077028