innovationsupport-logo-01
Meny
Ansattcase

Fra møtebooker til markedskoordinator

Jannicke Rosseland kom til Innovation Support med en bachelor fra medier og kommunikasjon, og fra markedsføring. Hun ønsket erfaring med salgsprosesser, og fikk jobb som møtebooker. Etter et år har hun nå fått ny jobb som markedskoordinator hos Netsecurity, og er glad for at Innovation Support åpnet denne døren for henne.

Når man er ferdig utdannet innen noe markedsrelatert er det stor konkurranse om de beste jobbene, og vanskelig å skille seg ut i mengden. Dette fikk også Jannicke erfare da hun var ferdig utdannet, og skulle finne ut av veien videre.

Heldigvis kom hun i kontakt med et rekrutteringsbyrå, som anbefalte henne å søke jobb hos Innovation Support. Hun fant ut at salgserfaring var lurt, ettersom dette er ettertraktet i de fleste bransjer.

 

Godt tatt imot

Før Rosseland takket ja til jobben, var hun på en prøvedag hos Innovation Support. Da ble hun møtt av en veldig fin gjeng, som gjorde det lett for henne å takke ja. I tillegg hadde hun en god samtale med daglig leder, Helge Bharat Johnsen, som gjorde henne sikker på at dette var riktig sted å begynne.

Selv om hun ikke hadde noen direkte erfaring med salg fra før, ble Rosseland svært godt tatt imot da hun møtte opp på den nye arbeidsplassen sin. I starten var det mye å sette seg inn i, og det å plukke opp røret og ringe var også litt skummelt de første gangene. Da var det fint å ha gode kollegaer rundt seg som støttet og heiet.

«Som ny ble jeg tatt veldig godt imot, kollegaene var veldig opptatt av å spille hverandre gode. Her har Helge gjort en god jobb. Folk er ikke bare opptatt av å komme i budsjett selv, i stedet jobber de for at alle skal klare det,» forklarer Jannicke ivrig.

 

Spennende prosjekter

Som møtebooker hos Innovation Support får man utdelt egne prosjekter man jobber med, og det er et stort fokus på at konsulentene skal føle eierskap til prosjektene sine. Rosseland opplevde tidlig å få utdelt både krevende og spennende prosjekter som motiverte henne til å stå på. Gradvis ble hun mer og mer komfortabel med å ta opp telefonen og ringe rundt.

En vanlig arbeidsdag som møtebooker består i stor grad av at man sitter og ringer for egne prosjekter. Da er det viktig at det er satt av tid til felles pauser og lunsj. Det er nødvendig med slike sosiale avbrekk, og det hjelper for motivasjonen.

Jannicke trekker arbeidsmiljøet fram som noe av det hun likte best ved jobben:

«Det er et godt sosialt miljø, der vi blir mer venner enn kollegaer. Vi finner på mye sammen på fritiden. Et slikt miljø tror jeg ikke man finner på mange andre arbeidsplasser i Norge, så det har jeg tatt med meg videre. Jeg har fortsatt kontakt med flere av kollegaene mine derfra.»

 

Kom i kontakt med Netsecurity

Innovation Support jobber for å skape videre muligheter for konsulentene sine. Når man ringer for ulike prosjekter er det flere ledere som legger merke til jobben man gjør, og dette har skapt veien videre for mange.

Dette var også tilfelle for Jannicke, som i dag jobber som markedskoordinator hos Netsecurity. Dette var i utgangspunktet en kunde hun ringte og booket møter for hos Innovation Support, og da de fikk behov for en ny person i markedsavdelingen sin tok de en prat med henne. De var fornøyde med jobben Jannicke hadde gjort, og hadde lyst til å ha henne med seg videre.

 

Forskjellige arbeidsoppgaver

Ettersom Jannicke begynte i sin nye stilling i april i år, har hun ikke rukket å sette seg ordentlig inn i alle arbeidsoppgavene ennå. Tittelen er markedskoordinator, og hun skal jobbe med markedsrelaterte aktiviteter, i tillegg til å bistå salgsavdelingen. Dette vil blant annet innebære å planlegge eventer og seminarer, jobbe med blogg og sosiale medier og hjelpe salgsavdelingen med å booke møter.

Det at hun hadde god kjennskap til Netsecurity og menneskene som jobber der, gjorde at overgangen til ny jobb ble trygg. Hun hadde allerede kunnskap om tjenestene de tilbyr, og en god dialog med ledelsen. Dette bidrar til at hun kommer raskere inn i den nye stillingen, enn hvis hun hadde kommet helt utenfra.

 

Tatt med seg viktige erfaringer fra Innovation Support

Da vi spurte Jannicke hva hun mener er det viktigste hun har tatt med seg fra Innovation Support, kommer svaret raskt:

«Det å faktisk kunne drive med møtebooking, og ha gode teknikker for dette er viktig. I tillegg får vi bransjekunnskaper som er gode å ha med seg videre. Likevel vil jeg si at det viktigste jeg tar med meg videre er evnen til å gå ut av komfortsonen, og utfordre meg selv.»

Rosseland er også tydelig på at hun vil anbefale andre å søke jobb som møtebooker hos Innovation Support:

«Uansett hvilken retning du ønsker å gå videre, er denne erfaringen viktig i de aller fleste jobber.»

Ønsker du å vite mer om hvordan du kan begynne karrieren din hos Innovation Support? Da er du velkommen til å ta kontakt med oss. 

Helge er grunnlegger og daglig leder i Innovation Support. Han er analytisk, målrettet og brenner for salg B2B.

helge.johnsen@innovationsupport.no

Motta vårt ukentlige nyhetsbrev om møtebooking og B2B-salg

For å kunne sende deg e-post må vi lagre informasjon om deg. Les mer i vår personvernerklæring

changeFirstLogo

+47 236 51 300
kontakt@innovationsupport.no

Nydalsveien 36A,
0484 Oslo

Innovation Support AS
Org. nr: 998077028