Prosesspilotene: Proaktivitet var nøkkelen til suksess
Da ProsessPilotene skulle finne seg en ny leverandør av møtebookingstjenester, falt valget på Innovation Support. I dag er de veldig fornøyde med samarbeidet, ettersom vi har levert det de har ønsket.
ProsessPilotene er et konsulentselskap som digitaliserer arbeidsprosessene til ulike selskaper. Til dette bruker de Microsoft Dynamics 365, en plattform for forretningsapplikasjoner. Her er det snakk om applikasjoner for områder som salg, service, kundeservice og markedsføring. Bedriften har spesialisert seg på å implementere og tilpasse dette systemet, og de har status som «Managed Partner» hos Microsoft. Det vil si det høyeste partnerskapsnivå Microsoft tilbyr sine løsningsleverandører.
Tok sin egen medisin
Innovation Support kom over ProsessPilotene en dag de satt og ringte kaldt, og booket møter for seg selv. Med andre ord tok de sin egen medisin, og bygget opp en pipeline. Det vil si at en av våre konsulenter, Marius, satt og ringte ut ifra en liste med bedrifter vi mente kunne være aktuelle. Han fikk tak i daglig leder i ProsessPilotene, og gikk rett på sak med hva dette gjaldt. Han fikk umiddelbar respons, men på dette tidspunktet benyttet de seg av en annen leverandør.
Proaktiv, som alle konsulentene hos Innovation Support er, viste Marius forståelse for denne situasjonen. Likevel ønsket han å få til et møte, for å vise hva som gjør oss unike. Vi fikk til dette møtet, og presenterte oss. Her fikk vi gode tilbakemeldinger på forretningsmodellen vår, og hvordan vi jobbet
Da hev ProsessPilotene seg rundt, og sa de ønsket et samarbeid med oss. De sa opp avtalen de hadde med den andre leverandøren, og dette ble starten på et langt og fruktbart samarbeid.
Hadde blandede erfaringer fra før
ProsessPilotene hadde kjøpt møtebooking fra andre aktører i et års tid, før de ble kjent med Innovation Support. Dette hadde de blandede erfaringer med, og det var derfor de i begynnelsen var usikre på om de ønsket å teste ut et samarbeid med oss.
På dette tidspunktet var de usikre på om de skulle fortsette å kjøpe møtebooking eksternt, eller om de skulle prøve å gjøre det selv. Likevel falt valget på å teste ut våre tjenester, og ifølge Tor Kristoffersen fra ProsessPilotene, var det hovedsakelig tre grunner til dette:
- Innovation Support var veldig «på» med en gang
- Virket seriøse
- Hadde en del referanser fra selskaper som de kjente til fra før
Dette var punkter som gjorde at de følte av Innovation Support skilte seg ut fra andre selskaper, som tilbyr liknende type tjenester. Dermed bestemte de seg for å gi oss en sjanse, noe de er glade for i dag.
Booker riktige møter av god kvalitet
Samarbeidet har gått ut på at konsulentene hos Innovation Support har booket møter for selgerne til ProsessPilotene. Hvor mange selgere de har hatt har variert, men i gjennomsnitt har konsulentene hatt ansvaret for å fylle opp kalendrene til tre selgere.
Innovation Support har hatt et fokus på å booke møter av god kvalitet, ikke masse «tullemøter». Du kan fint fylle opp en selgers kalender ved å booke møter med det meste som kan gå og krype i bedriftsverdenen. Problemet er da at det vil komme svært lite ut av disse møtene. Dette vil vi unngå ved å gjøre en god jobb i forkant.
God møtebooking handler om å booke møter med bedrifter, som ut ifra prospektering vil være en god match.
Fornøyde med proaktiviteten
Det er nettopp denne proaktiviteten som gjør at ProsessPilotene har vært fornøyde med dette samarbeidet. Kristoffersen fra ProsessPilotene forklarer tilfreds:
«De har vært proaktive i oppfølgingen. Et eksempel på dette er at når vi har fått tildelt en ny møtebookingskonsulent, har vi blitt varslet om dette på forhånd. Vi har også hatt møter med vedkommende, slik at vi har blitt kjent. Dette har vi satt stor pris på. I disse tilfellene har Innovation Support også satt på en ekstra ressurs som har ringt for oss, for å holde trykket oppe.»
Når vi spør Kristoffersen hva han liker best med Innovation Support, kommer han inn på hvordan behovet til ProsessPilotene har endret seg gjennom samarbeidet. Vi har vært lydhøre for at disse forandringene, og tilpasset oss dette.
«Møtene vi har fått har endret seg fra å handle om kvantitet, til å dreie seg om kvalitet. Dette skjedde etter hvert som vi har blitt kjent med hverandre, og mens Innovation Support ble kjent med prospektene. Dette synes jeg skiller seg ut som spesielt for denne type selskap.»
Vil anbefale Innovation Support til andre
Tor Kristoffersen er fornøyd med samarbeidet med Innovation Support, og er tydelig på at han trygt kan anbefale oss videre.
Har du behov for møtebooking, eller er du bare nysgjerrig på tjenestene vi tilbyr? I så fall er du velkommen til å ta kontakt med oss, så kan vi ta en uforpliktende prat.
Helge B. Johnsen
Helge er grunnlegger og daglig leder i Innovation Support. Han er analytisk, målrettet og brenner for salg B2B.
Motta vårt ukentlige nyhetsbrev om møtebooking og B2B-salg
For å kunne sende deg e-post må vi lagre informasjon om deg. Les mer i vår personvernerklæring.