innovationsupport-logo-01
Meny
Møtebooking

Slik blir Innovation Support kjent med dine produkter og tjenester

Hvordan kan en møtebooker representere bedriften din på en tilstrekkelig måte? Ofte er en innvendig mot møtebooking at personen eller selskapet bak neppe kan bli godt nok kjent med produktene og tjenestene. Hvordan sikrer Innovation Support at vi blir godt nok kjent med din bedrift?

En møtebooker ringer som oftest på vegne av bedriften din. Det kan virke fryktinngytende for deg som driver bedriften. Hva om møtebookeren sier noe feil? Hva om han eller hun oppleves som svak faglig?

Kan en ugunstig representasjon av din bedrift brenne broer med drømmekundene du forsøker å lande?

Innsigelsene ovenfor er naturlige, og det er fornuftig å stille disse spørsmålene. Det virker ved første øyekast bedre å ansette en intern selger og trene opp han eller hun grundig. Noen ganger er dette også den beste løsningen.

Møtebookerens rolle bør derimot ikke avskrives før innvendingene er forsøkt besvarte.

Innovation Support har booket møter siden 2012. Vi har vært gasellebedrift de siste seks årene. Vårt mål er å booke kvalitetsmøter for kundene våre. Det skjer ikke uten at vi blir godt kjent med produktene og tjenestene du leverer.

Hvordan blir vi godt nok kjent med disse, slik at vi kan representere deg på en god måte?

 

Oppstartsmøte og opplæring 

Oppstartsmøtet er den viktigste fasen. Her lærer vi oss å kjenne din bedrift. Du forteller om produkter og tjenester, samt målgruppen din.

  • Hva er noen av fordelene og ulempene ved produktene og tjenestene?
  • Er det en spesiell teknologi vi bør ha en basisforståelse av?
  • Under møtet stiller vi mange flere definerende spørsmål. 

 

Dersom vi trenger flere møter, setter vi opp det. Målet her er ikke å skynde seg av gårde, men heller å bli godt kjent med deg som kunde. Når vi føler at vi har en tilstrekkelig forståelse, designerer vi en teamleader og salgskonsulent/-er. Disse opplæres grundig til å forstå bedriften din inn og ut. 

Vi tror på at grundig opplæring fjerner frykt. Konsulenten skal bli godt nok kjent med kunden før det slås på tråden. Vi har et møte med deg før de første samtalene. Her skal du forsikres om at konsulenten som ringer representerer deg på en god måte. Innovation Support ringer alltid i din bedrifts navn. 

Skulle du ønske å komme med mer informasjon til konsulenten, gjør du det i dette møtet. Om du gir tommel opp, vil konsulenten nå begynne å ringe ut til potensielle kunder for å booke møter. Den grundige opplæringen vil sikre en høy kvalitet på samtalene og at møter bookes. 

Les: 10 punkter du bør følge for å kvalitetssikre møtene du booker

 

Testsamtaler og rapportering

Konsulenten ringer først i 1-2 dager. Dette gjør vi for å teste samtaler. Kvalitet på samtalene er viktigere enn kvantitet, og derfor tar vi en pause etter 1-2 dager for å analysere. Her tar vi et nytt møte med deg og forteller om hvordan samtalene gikk. Rapporter leveres, også på de kundene som har sagt nei. 

En innvendingsbank blir brukt i testsamtalene, og denne kan tilføyes etter hvert som nye innvendinger kommer. Får konsulenten et spørsmål de ikke kan besvare, er de ærlige med kunden de ringer til. Her nevner konsulenten at de jobber innen markedsavdelingen din, og at de skal spørre høyere opp i systemet for svar. 

Når konsulenten har fått svaret fra deg, ringer de igjen tilbake til kunden. Innovation Support prøver sitt beste på å alltid besvare spørsmål fra kundene, men vi finner ikke opp ting bare for å gi et svar. Konsulenten ringer tross alt på vegne av din bedrift, og da ønsker vi også å representere deg på en profesjonell måte. 

Etter at testsamtalene og nye møter med deg er gjennomført, begynner vi å ringe igjen. Det er gjerne her resultatene av arbeidet begynner å vise seg. Nå har vi blitt godt kjent med din bedrift, og Innovation Support kan booke kvalitetsmøter for din bedrift. Vi tar naturligvis oppfølgingsmøter med deg videre ved behov. 

 

Vi rapporterer på alle samtaler

Innovation Support er ikke et callcenter. Vi er et konsulenthus. Det er en stor forskjell mellom de to. Vi sikrer at konsulentene våre kjenner godt til din bedrift, fremfor å ringe med formål å oppnå et visst antall samtaler og møter. Kvalitet over kvantitet er et viktig konsept for oss i Innovation Support. 

Dessuten er måten vi rapporterer på annerledes enn et callcenter. Ringer vi 300 bedrifter, så rapporterer vi også på alle sammen. Et callcenter rapporterer bare på de kundene som de lykkes å booke møter med. Det er flott om de booker 20 møter på 300 samtaler, men hva med de 280 andre samtalene? Hvordan gikk det med de egentlig?

Innovation Support rapporterer på alle samtaler, slik at du er sikker på hvordan din bedrift representeres, også mot kunder som sier nei. Dette gjør at du trygt kan ringe tilbake til nei-kunder om ett år. Innovation Support sikrer at du kan holde døren åpen med kunden og forhåpentligvis booke et møte i fremtiden. 

 

Innovation Support har gjort det før

Det sterkeste argumentet for at Innovation Support blir godt nok kjent med dine produkter og tjenester, er at vi har lykkes før. Siden 2012 har vi hjulpet over 1 000 bedrifter med å booke møter. Vi opplever at grundig research, gode oppstartsmøter og kontinuerlig oppfølging sikrer at vi representerer deg på en god måte. 

Kundene vi ringer anser konsulentene våre som en naturlig del av din markedsavdeling. Vi glir raskt rett inn i hvordan du ønsker at din bedrift skal representeres. Ta gjerne kontakt i dag for å motta et tilbud, og opplev selv hvordan prosessen gjennomføres!

Kundehistorie: Manag-E Nordic: Kvalitetsmøter gjør salgsjobben morsommere

Helge er grunnlegger og daglig leder i Innovation Support. Han er analytisk, målrettet og brenner for salg B2B.

helge.johnsen@innovationsupport.no

Motta vårt ukentlige nyhetsbrev om møtebooking og B2B-salg

For å kunne sende deg e-post må vi lagre informasjon om deg. Les mer i vår personvernerklæring

changeFirstLogo

+47 236 51 300
kontakt@innovationsupport.no

Nydalsveien 36A,
0484 Oslo

Innovation Support AS
Org. nr: 998077028