innovationsupport-logo-01
Meny
Ansattcase

Med erfaringen fra Innovation Support landet Sandra jobb i Leadership Weekly

Sandra Blichner hadde ikke sett for seg at hun skulle jobbe med møtebooking etter studiene på BI. Men etter to år i Innovation Support er hun storfornøyd med erfaringen – og ikke minst med jobben hun fikk som følge av den.

Da Sandra var ferdig med en bachelorgrad i markedsføringsledelse fra BI, var hun usikker på hva hun skulle gjøre videre. Tilfeldigheter gjorde at hun hørte om Innovation Support og endte opp med å søke jobb der.

– Selv om jeg kanskje ikke hadde sett for meg akkurat møtebooking etter studiene i markedsføringsledelse, anså jeg det som en fin mulighet til å utvikle meg og komme i kontakt med nye mennesker. Jeg tror at jeg har blitt både mer selvdrevet og utadvendt etter å ha jobbet der, sier Sandra.

Sandra forteller at hun tidligere kunne kvie seg for å kontakte fremmede mennesker, men at hun raskt ble kurert i jobben som møtebooker.

– Det å kunne plukke opp telefonen og snakke med folk er noe man trenger i de fleste salgs- og markedsføringsjobber, så dette er veldig verdifull erfaring å ta med seg videre inn i andre jobber.

 

Å ringe til bedrifter er kun én del av jobben

I jobben som møtebooker er læringskurven bratt, og selve møtebookingen er kun én del av jobben. En minst like viktig del er kartlegging av kunden og bransjen. For å lykkes med å booke møter må man kjenne både kunden, produktene deres og målgruppen deres godt.

– Jeg tror det aller viktigste i en salgsprosess er å ha tro på det man snakker om, og da er kunnskap en forutsetning. All researchen jeg gjorde, i tillegg til de mange samtalene jeg hadde med folk i ulike stillinger, ga meg verdifull innsikt i ulike bransjer og selskapsstrukturer, forteller hun.

Sandra mener at det som gjorde tiden i Innovation Support så bra, var at hun stadig måtte tre ut av komfortsonen, samtidig som hun var en del av et positivt og sosialt miljø.

– Noe av det beste med å jobbe som møtebooker akkurat i Innovation Support, tror jeg må være miljøet. Det er alltid fokus på å oppmuntre og motivere hverandre fremfor å konkurrere, samtidig som du hele tiden får nye utfordringer. Det er et veldig godt sosialt miljø der, både i og utenfor arbeidstiden, sier hun.

 

Landet jobb i Leadership Weekly med hjelp fra sjefen

Sandra jobbet som møtebooker i to år før hun følte seg klar for å gå videre. En jobb i Innovation Support har for mange vært en døråpner til drømmejobben, noe også Sandra fikk erfare.

– Det er gode muligheter for å få jobb hos kundene til Innovation Support, og det var også slik jeg fikk min nåværende jobb i Leadership Weekly, forteller Sandra.

Sandra hadde hatt sin nye arbeidsgiver som kunde helt siden oppstarten, og det var med hjelp fra daglig leder i Innovation Support, Helge Johnsen, at hun til slutt landet drømmejobben.

– Da jeg så at Leadership Weekly søkte etter en kundekoordinator, tok sjefen min kontakt med dem. Derfra gikk det ikke lang tid før jeg ble innkalt til intervju, og deretter ansatt, forteller hun.

På de to årene som møtebooker lærte Sandra mye nyttig som hun nå har bruk for i den nye jobben. Derfor vil hun også anbefale andre unge å søke på en stilling hos Innovation Support.

– Jeg ville ikke vært foruten det jeg lærte i stillingen som møtebooker. Som nyutdannet trengte jeg litt tid for å modnes og bli mer trygg, og Innovation Support har vært en ypperlig arena for dette, avslutter hun.

 

Helge er grunnlegger og daglig leder i Innovation Support. Han er analytisk, målrettet og brenner for salg B2B.

helge.johnsen@innovationsupport.no

Motta vårt ukentlige nyhetsbrev om møtebooking og B2B-salg

For å kunne sende deg e-post må vi lagre informasjon om deg. Les mer i vår personvernerklæring

changeFirstLogo

+47 236 51 300
kontakt@innovationsupport.no

Nydalsveien 36A,
0484 Oslo

Innovation Support AS
Org. nr: 998077028