innovationsupport-logo-01
Meny
Kundehistorie

Skepsis ble fort til optimisme når kvalitetsmøter ble booket

Something Good er et reklame- og PR-byrå som jobber med å skape kommunikasjon som gir selskaper og merkevarer en plass i folks liv. Etter et internt tips, søkte Something Good hjelp til møtebooking fra Innovation Support. Det var med en god dose skepsis at prosessen ble initiert, men optimismen var stor når kvalitetsmøter ble booket. 

Skepsis til telefonsalg er helt normalt. Dersom en søker på «telefonsalg» i Google, får en opp en rekke resultater relatert til reservasjoner. Mange assosierer disiplinen med det som på godt norsk kalles «humbug». Reklame- og PR-byrået Something Good var en av dem. De initierte prosessen med oss i Innovation Support med en god dose skepsis.

Et tips fra en person som tidligere jobbet i et selskap som benyttet Innovation Support, førte til at Something Good tok steget ut i det ukjente. Hadde det ikke vært for denne gode referansen, ville nok ikke kommunikasjonsproffene brukt oss. Ledelsen der hadde nemlig en tanke om at telefonsalg ble litt for mye «støvsugerselger»-takter. 

På den positive siden, likte Something Good hvordan Innovation Support jobbet. De likte måten vi tenkte på og rekrutterte, og ikke minst hvem det var vi rekrutterte. Det gjorde at byrået ga oss en sjanse. Skepsisen skulle fort bli til optimisme når de også fikk se hvordan vi jobbet med møtebooking.

Grundig opplæring fjernet usikkerheten

Den største skepsisen lå i om en møtebooker virkelig kunne tilegne seg den nødvendige fagkunnskapen. Arbeidet som Something Good gjennomfører krever høy fagkunnskap. Da kan det ikke være hvem som helst som sitter og ringer, og som skal presentere byrået. Representanten måtte ha god innsikt i hva byrået leverte, og hva de var sterke på. 

Den tidligere skepsisen forsvant raskt når Something Good fikk overvære opplæringen. Her fikk de se at Innovation Support faktisk ikke er et callcenter. Vi er et konsulenthus som lærer opp våre møtebookere på en grundig måte. Alle samtaler rapporteres, og du skal være sikker på at våre medarbeidere representerer din bedrift på en god måte. 

Dersom den som ringer ikke kan svaret på et spørsmål, er hen ærlig på det. Da sier vi alltid at vi skal finne svaret, og Innovation Support kontakter den vi ringer på vegne av. På den måten beholder vi integriteten. Dessuten, fordi alle samtaler rapporteres, kan du også ringe nei-kunder om ett år, uten å være usikker på hvordan de vil anse deg. 

- Det krever faglig tyngde å skulle selge inn byrået, og den som skal få booket et møte må ha innsikt i hva vi leverer og er sterke på. Det var vi usikre på om de ville klare å gjøre. Den skepsisen motbeviste de raskt. Opplæringen er grundig, og vi har fått mange gode møter som følge av samarbeidet.

En god start sikrer kvalitetsmøter

Starten på samarbeidet må sitte. Dersom vi i Innovation Support føler at møtebooking ikke er riktig for din bedrift, er vi ærlige på det. Vi vil ikke sløse med din tid. Vårt mål er heller ikke å ringe så mange som mulig og booke en haug med møter. I stedet ønsker vi å sikre en grundig oppstart som resulterer i booking av kvalitetsmøter.

Dette skal være kunder som er oppriktig interesserte i å høre hva du har å si. Det skal være kunder som kommer i et godt kvalitetssikret førstegangsmøte. Mange av disse møtene blir da til andregangsmøter, og til syvende og sist betalende kunder. Investeringen du gjør i Innovation Support skal lønne seg. Det gjorde det for Something Good.

Ikke bare lyktes møtebooking for Something Good, men det materialiserte seg også raskt. Reklame- og PR-byrået fikk mye igjen for sin investering. Når det gjelder mer kompliserte salgsprosesser, må en gjerne smøre seg med noe mer tålmodighet. Something Good hadde en kortere salgsprosess, og dermed fikk de se omsetningen øke nærmest umiddelbart.

- Det gjelder å komme inn i godt kvalitetssikrede førstegangsmøter, og det er Innovation Support gode til å få til. Resultatet ble at flere av møtene ble til andregangsmøter, som gjorde at vi fikk flere nye kunder. Det materialiserte seg i flere jobber som vi i løpet av ganske kort tid fikk realisert. Det vi investerte fikk vi så absolutt igjen.

Veien videre – ny runde med Innovation Support?

Something Good lyktes så til de grader med møtebooking. Nå er planen deres at de skal jobbe med sine nye leads i en periode. Etter hvert planlegger de å benytte Innovation Support i en ny runde for å booke enda flere møter. Mange velger å bruke møtebooking for å få opp aktiviteten sin.

Innovation Support anbefaler å sette i gang med møtebooking før bølgedalen inntreffer. Dette gjelder spesielt for de som har lange og kompliserte salgsprosesser. Da sikrer du at omsetningen holder seg stabilt høy, og topper og daler jevnes ut. Dette reduserer risikoen som din bedrift opererer med.

Ta kontakt i dag for en hyggelig samtale om hvordan møtebooking kan hjelpe din bedrift!

 

Kort om Something Good

Something Good er et reklame og PR-byrå som jobber med å skape kommunikasjon som gir selskaper og merkevarer en plass i folks liv. De leverer kreative kommunikasjonskonsepter og lager kampanjer som skal bidra til at kundene når sine mål. Konseptene de lager tas ut på den måten de ser det vil levere best; alt fra reklamefilm, utendørs, radio eller SoMe. Noen ganger er det uttak i fortjente flater, andre ganger betalte, og ofte en kombinasjon. De brenner for å bruke kommunikasjon og kreativitet for å hjelpe kundene å nå sine overordnede mål. Kreativitet kan flytte grenser og er et mektig middel når det brukes riktig.

Helge er grunnlegger og daglig leder i Innovation Support. Han er analytisk, målrettet og brenner for salg B2B.

helge.johnsen@innovationsupport.no

Motta vårt ukentlige nyhetsbrev om møtebooking og B2B-salg

For å kunne sende deg e-post må vi lagre informasjon om deg. Les mer i vår personvernerklæring

changeFirstLogo

+47 236 51 300
kontakt@innovationsupport.no

Nydalsveien 36A,
0484 Oslo

Innovation Support AS
Org. nr: 998077028