innovationsupport-logo-01
Meny
Ansattcase

Steinar M. Tangen - Sikret seg jobb i Schibsted gjennom Innovation Support

“Innovation Support er et godt stupebrett inn i arbeidslivet. Allerede den første dagen ble det satt opp en klar plan for hvor jeg skulle være om ett år”.

steinar-tangen-rund

  • Navn: Steinar M. Tangen
  • Alder: 22 år når han var ansatt i Innovation Support
  • Fra: Tomrefjord
  • Interesser: Matlaging, båtliv og Manchester United
  • Utdanning: Bachelor i salgsledelse og markedsføring
  • Stilling: Tidligere salgskonsulent, nå Account Manager i Prisjakt

 

Kan du fortelle kort om deg selv?

Jeg er fra et lite sted som heter Tomrefjord utenfor Molde. På fritiden er jeg veldig glad i å lage mat. Det er ikke alltid maten blir like god, men jeg liker å ha venner over på besøk. Også er jeg glad i båtlivet. Jeg har en liten båt selv, og trives generelt sett veldig godt på fjorden.

For noen år siden flyttet jeg til Oslo for å studere salgsledelse og markedsføring ved Høyskolen i Kristiania. I løpet av disse årene hadde jeg også flere deltidsjobber innen direktesalg. Jeg brenner for å skape verdi, og være en problemløser, for kundene jeg jobber med. Jeg er en person som engasjeres av å få en målgruppe til å virkelig ønske et produkt.

 

Hvorfor valgte du Innovation Support?

Da jeg nærmet meg slutten av studiene ønsket jeg å få en fot inne i et profesjonelt B2B salgsmiljø. Og etter en intervjurunde hos Innovation Support ble jeg invitert inn til en «bli kjent dag». Her møtte jeg på en veldig fin gjeng på samme alder, med samme ambisjonsnivå, og fikk et innblikk i både arbeidsmiljø og prosesser. Jeg merket med en gang at dette var noe som passet meg! Innovation Support ble dermed min første jobb innen B2B-salg. 

 

Hva lærte du i jobben?

Jeg jobbet med en god del ulike bransjer i Innovation Support. Først ble jeg satt på et IT og digitaliseringsprosjekt, noe som passet meg veldig bra da jeg er interessert i begge deler. Her lærte jeg å booke kvalitetsmøter, og hvordan man bygger pipeline for en salgsorganisasjon. Deretter jobbet jeg med kunder innen bedriftstelefoni, digitale endringsprosesser og IT-sikkerhet. 

Som salgskonsulent i Innovation Support har man tett kontakt med ledelsen. Du får være med i beslutningsprosesser, og holder gjerne i dialogen med kundene selv. Det ga meg mye god læring, og har gjort meg mer selvsikker i møter.

Jeg har også lært hvordan man jobber profesjonelt med salg. Allerede første dag på jobb definerte vi en læringsplan som skulle hjelpe meg med å bygge erfaring, og innen et år eller to, dytte meg videre i arbeidslivet. Det er jo helt genialt for en som kommer rett fra studiene! 

Innovation Support gjorde meg rett og slett klar for voksenlivet. Jeg lærte å snakke med toppledere, tenke strategisk, og håndtere en hel salgssamtale. Det har jeg tatt med meg inn i min nye jobb, der jeg bruker disse teknikkene hver eneste dag.

 

Hva gjør du nå?

Nå jobber jeg som Account Manager i Prisjakt, og er kundeansvarlig for SMB i Norden og New Zealand. Prisjakt er Schibsteds tjeneste for å sammenligne priser på tvers av nettbutikker. 

Det var faktisk daglig leder i Innovation Support som hjalp meg inn i denne jobben. Min nåværende sjef hadde sondert terrenget, og fikk meg anbefalt av Innovation Support (som jeg fortsatt jobbet for på den tiden). Jeg har satt stor pris på hjelpen fra ledelsen i Innovation Support. Daglig leder var en slags mentor for meg, og en person jeg snakket mye med. Også utenfor jobben.

 

Hva er planen videre?

Jeg elsker salg, og elsker å være selger. Det er salg jeg skal jobbe med. Men jo eldre jeg blir, jo mer ansvar ønsker jeg meg. Målet akkurat nå er å bygge opp en fin portefølje, skape et godt nettverk, og deretter jobbe meg oppover i organisasjonen. Den langsiktige ambisjonen er å bli salgsdirektør eller salgssjef. Det er det som er målet mitt, og Innovation Support har vært et godt stupebrett i starten av denne reisen.

Helge er grunnlegger og daglig leder i Innovation Support. Han er analytisk, målrettet og brenner for salg B2B.

helge.johnsen@innovationsupport.no

Motta vårt ukentlige nyhetsbrev om møtebooking og B2B-salg

For å kunne sende deg e-post må vi lagre informasjon om deg. Les mer i vår personvernerklæring

changeFirstLogo

+47 236 51 300
kontakt@innovationsupport.no

Nydalsveien 36A,
0484 Oslo

Innovation Support AS
Org. nr: 998077028