Møtebooking

Seks år med vekst og fremgang – nå vil vi dele vår suksessoppskrift

For å følge utviklingen i markedet har Innovation Support omfavnet og implementert en rekke nye metoder og elementer i vår markedsstrategi. Men kjernevirksomheten vår vil alltid være å levere gode møter.

Innovation Support har kommet langt og oppnådd mye i løpet av de seks årene som har gått siden oppstarten i 2012.

Fra å være en ung og ambisiøs utfordrer har selskapet vårt vokst frem som en ledende aktør på møtebooking i Norge, og på veien har vi jobbet med godt over 100 foretak i det norske markedet.

Vi har helt siden starten hatt en jevn og god vekst, og har sakte men sikkert tiltrukket oss mye oppmerksomhet og bygget oss opp et solid rykte i markedet.

Selvsagt skal våre mange dyktige møtebookere – både de som ivrig kaster seg over røret den dag i dag og alle de som har brukt Innovation Support som et springbrett for å klatre videre på karrierestigen – ha mye av æren for dette. 

Men den kanskje viktigste faktoren er at Innovation Support som selskap hele tiden har vært bestemte på hvem vi er, hva vi ønsker og oppnå og hvordan vi skal oppnå dette, samtidig som vi hele veien har vært åpne for å lære, utvikle oss og utforske nye strategier og metoder for å booke enda flere og enda bedre kundemøter.

 

Utvikler oss i takt med markedet

Våre røtter står dypt i plantet i salgsbransjen. I starten vart vi et renspikket møtebookingsselskap, og det er fremdeles vår salgsrette tilnærming og tankegang som driver dette selskapet fremover.

Likevel har vi sett både muligheter og behov for å utvikle oss i takt med markedet.

De seneste årene har pendelen svingt stadig mer mot digital markedsføring fremfor oppsøkende salg, og derfor har det vært naturlig for oss å inkludere en rekke elementer fra digital markedsføring i vår strategi og metodikk.

Det sies at 92 prosent av B2C-kjøp og 89 prosent av alle B2B-kjøp i dag starter med et søk på Google. I stedet for å standhaftig motkjempe denne trenden har vi i stedet valgt å omfavne den, og resultatet er at vi i dag kan tilby en mer helhetlig metodikk og tilnærming til kartlegging av markedet, leadsgenerering og møtebooking. 

Denne metodikken implementerer vi både i vår egen jakt på nye kunder og samarbeidspartnere, og i jobben vi gjør for kundene våre.

 

Vår hovedoppgave er å levere knallgode møter 

I dag er Innovation Support på mange måter et innovativt konsulenthus fremfor et tradisjonelt møtebookingsselskap, men det betyr på ingen måte at vi skal stå på en scene og lære våre kunder hvordan de kan utvide sine kundekretser. 

Vi har alltid vært og vil alltid være operative, og vår hovedoppgave er fremdeles å levere knallgode salgsmøter som gir ditt selskaps salgskonsulenter et best mulig utgangspunkt hver gang de trår inn i et møterom.

Den eneste forskjellen mellom 2018 og 2012 er at metodikken vi bruker har endret og utviklet seg.

 

Skap den perfekte kundereisen

Til tross for at digital markedsføring har kapret søkelyset den seneste tiden lever møtebooking fremdeles i beste velgående, og gjort på riktig måte fungerer det like bra i dag, om ikke bedre, som noen gang tidligere.

Vi mener digital markedsføring og oppsøkende salg fungerer best i kombinasjon med hverandre, og for å skape den perfekte kundereisen bør din markedsstrategi derfor inneholde elementer fra begge. 

Å høste interesse fra potensielle kunder ved hjelp av spissede nettkampanjer, bloggartikler og annonsering på nett er vel og bra, men på ett eller annet tidspunkt må faktisk noen følge opp kunden, plukke opp telefonen og ta kontakt med dem. 

Hvis du sitter og venter på at interesserte lesere og besøkende skal bli betalende kunder kaster du bort verdifulle leads.

 

Nå deler vi vår suksessoppskrift

Denne måten å tenke og jobbe på har gitt gode resultater for Innovation Support, og nå ønsker vi å dele vår metodikk slik at enda fler kan se verdien av å implementere møtebooking som en naturlig del av sitt selskaps markedsstrategi. 

I midten av september lanserer vi derfor artikkelserie i fire deler, som vil ta for seg vår tilnærming, tankegang og arbeidsprosess steg for steg.

Dette er første gang vi publiserer en artikkelserie på bloggen vår, og vi gleder oss til å se responsen vi får når vi nå nok en gangs skal prøve noe nytt – i et forsøk på å utvikle oss videre.

Artikkelserien publiseres ukentlig over fire uker, og vil også bli gjort tilgjengelig som e-bok.

Helge er grunnlegger og daglig leder i Innovation Support. Han er analytisk, målrettet og brenner for salg B2B.

helge.johnsen@innovationsupport.no

Motta vårt ukentlige nyhetsbrev om møtebooking og B2B-salg

For å kunne sende deg e-post må vi lagre informasjon om deg. Les mer i vår personvernerklæring

care_norway
gasellene-2016-2019

+47 970 05 750
kontakt@innovationsupport.no

Nydalsveien 36B,
0484 Oslo

Innovation Support AS
Org. nr: 998077028