innovationsupport-logo-01
Meny
Ansattcase

Ble daglig leder i Fangene på Fortet etter et drøyt år som ansatt

BLID SØRLENDING: Daglig leder i Fangene på Fortet, Albert Buli, kan glede seg over tre ganger så mange besøkende som estimert i sommer.

Etter et snaut år som møtebooker hos Innovation Support, gikk Albert Buli videre til å bli daglig leder hos Fangene på Fortet.

– I Innovation Support fikk jeg direkte salgserfaring. Det er også noe av grunnen til at jeg fikk denne jobben. Det å kunne jobbe proaktivt mot bedriftsmarkedet har mye å si også i denne stillingen, sier Fangene på Fortets daglige leder.

Albert Buli har en bachelor i markedsføring og salgsledelse fra Høyskolen Kristiania, og jobbet hos Innovation Support fra februar 2015 til januar 2016. Da startet han i jobben som daglig leder hos Fangene på Fortet. Buli beskriver tiden hos Innovation Support som utfordrende, lærerik og morsom.

– Innovation Support gir mange valgmuligheter. De har mange varierte kunder, og man kan jobbe med mye forskjellig. Jeg jobbet hovedsakelig med prosjektene Epinova og Intellisearch. Det var utfordrende, men veldig moro! På en måte er det store og tunge investeringer, så jobben besto i å vekke interessen for en dyr investering for beslutningstakere i bedrifter med mer enn 200 ansatte. Jeg har alltid vært interessert i IT, så det var morsomme prosjekter å jobbe med; det var utfordrende produkter, og matchet samtidig interessen.

Har du lyst til å lese om hvordan vi hjalp Ernst & Young med å booke 49 kvalifiserte møter på 3 måneder? Les kundehistorien her!

Buli mener at erfaringen han fikk i Innovation Support også er noe av grunnen til at han fikk jobben som daglig leder i Fangene på Fortet.

– Jeg har tidligere jobbet mye i butikker, som blant annet skiftleder og assisterende butikksjef, men ikke så mye proaktivt, eller oppsøkende salg. I Innovation Support fikk jeg direkte salgserfaring ved å selge inn møter. Det er også noe av grunnen til at jeg fikk denne jobben. Det å kunne jobbe proaktivt mot bedriftsmarkedet har mye å si også i denne stillingen.

Les også: Slik blir du en ekspert på å booke møter


– Fra null til månedens ansatt

Buli er glad han fikk utfordret seg selv på å kontakte beslutningstakere i store bedrifter som møtebooker hos Innovation Support.

– Utfordringen, og samtidig det beste, med å jobbe i Innovation Support var at jeg ikke har gjort dette tidligere. Å sitte og ringe hele dagen kan man tenke er tungt. Men det er gøy! Du treffer så mange forskjellige typer personer på telefonen, og det er moro! Det at jeg klarte det ga en god selvfølelse; det å mestre noe jeg ikke hadde gjort før.

Buli gikk fra å ha liten eller ingen erfaring med telefonsalg eller møtebooking i februar, til å bli månedens ansatt i desember.

– Jeg gikk fra null til å bli månedens ansatt i min siste måned. Jeg tenkte at jeg aldri skulle jobbe med telefonsalg, men har fått et helt annet bilde på dette yrket. Det var en bratt læringskurve, men veldig morsomt og spennende på samme tid. I Innovation Support hadde jeg tett oppfølging og opplæring fra våre kunder, og var veldig inkludert mot kunden. Det var kjempefint. Jeg har lært masse og blitt kjent med mange hyggelige mennesker. Det ble også mye lunken kaffe ved foosball-bordet i pausene.

Buli tar med seg mye lærdom fra timene på telefon hos Innovation Support.

– Det viktigste jeg lærte er å prøve og feile. Ikke alle sier ja til et møte – og det kan være tøft – men det er bare å prøve og prøve, så blir man bedre. Du får så mye igjen for det. Jeg lærte mye både om salg, og hele bedriftsmarkedet, om hierarkiet, og hvordan det funker.

Outsourcing av møtebooking guide


Tett samarbeid med kunder

Buli mener at det beste med å jobbe i Innovation Support var det intime miljøet.

– Jeg fikk god opplæring og oppfølging, og hadde god kontakt med de som hadde jobbet der lenge, og Helge. Det var en nærhet der, og alltid hjelp å få. Samtidig fikk jeg en nær relasjon til kunden. Både med opplæring, og et innblikk i hvordan de jobber. Man blir ikke leid ut, men blir leid inn. Det gjør at du får presentert deres produkt som ditt eget, og det er veldig fint. Jeg likte godt kvaliteten i hele prosessen – det at man representerer en kunde som om man jobber der, eller som om det er sitt eget produkt. Det var viktig for meg.

Buli likte godt det tette samarbeidet med kunden, og tilegnet seg mye produktkunnskap gjennom dialog med kunde.

– Jeg hadde god dialog med de jeg ringte for. Etter hvert fikk jeg mye mer kunnskap, og kunne svare på mange flere spørsmål fra de jeg ringte til. Relasjoner er viktig for meg, både på jobb og privat, og jeg har fortsatt kontakt med kunder jeg jobbet for hos Innovation Support.


– SMIL på telefonen!

– Hva er ditt beste møtebookingstips?

Etter en lang tenkepause, ser Buli opp, og smiler fra øre til øre.

– Det er veldig dumt å si, men vær sørlending. Det har hjulpet meg mye. Og SMIL. Det merker kunden. Og styr til en dato!


Fantastisk start

Buli har tidligere jobbet for Megazone i to år, under samme eier som Fangene på Fortet, og viste tidlig interesse for å ta styringen for det nye konseptet.

– Jeg fikk den muligheten, og var med litt fra desember av i fjor. Jeg jobbet fulltid i januar og februar med bygging, og vi åpnet dørene i mars. Det var en veldig morsom periode, og jeg fikk være med på alt. Jeg har for eksempel snekret det bordet vi sitter ved nå, sier Buli, og ler.

I tillegg har Buli blant annet hatt aktiv kontakt med kunder og jobbet med markedsføring – både på sosiale medier, og tradisjonell markedsføring.

– Det har vært kjempegøy!

Buli er ikke minst glad, og stolt, over hvor mange besøkende Fangene på Fortet har hatt siden starten i mars.

– Vi har hatt mellom 25 000 og 30 000 besøkende, som er tre ganger mer enn det som var estimert. Det beviser at vi har funnet noe som treffer markedet. Det er mye bedrifter som har vært her på teambuilding og firmafester. Og det har vært utelukkende positivt.

Outsourcing av møtebooking guide


Travel, men imøtekommende

Du har sikkert ringt utallige daglige ledere og andre beslutningstakere da du jobbet for Innovation Support. Nå er du i andre enden av møtebookingssamtalene. Får du mange møtehenvendelser på telefon, og hvordan møter du dem?

– Jeg får en del. Jeg setter litt pris på at de ringer, og hører ferdig det de har å si. Jeg har også gitt litt tilbakemeldinger til noen. Det er litt gøy. Det er for eksempel noen som snakker litt fort, og jeg hører egentlig ikke hvilken bedrift de ringer fra, før de kommer med et klokkeslett for et møte. Det er litt stress.

Buli har også takket ja til noen møteforespørsler.
– På en måte er vi en liten bedrift; det er bare jeg som jobber fulltid, så det er ikke så mye vi trenger, og jeg har ikke så mye tid. Men er det noe interessant, så tar jeg selvfølgelig et møte! Jeg har tatt imot flere. Man ser telefonhenvendelser i et nytt lys etter å ha jobbet med det selv.

Har du lyst til å lese om hvordan vi hjalp Ernst & Young med å booke 49 kvalifiserte møter på 3 måneder? Les kundehistorien her!

Helge er grunnlegger og daglig leder i Innovation Support. Han er analytisk, målrettet og brenner for salg B2B.

helge.johnsen@innovationsupport.no

Motta vårt ukentlige nyhetsbrev om møtebooking og B2B-salg

For å kunne sende deg e-post må vi lagre informasjon om deg. Les mer i vår personvernerklæring

changeFirstLogo

+47 236 51 300
kontakt@innovationsupport.no

Nydalsveien 36A,
0484 Oslo

Innovation Support AS
Org. nr: 998077028