innovationsupport-logo-01
Meny
Ansattcase

En kunde ble Viktorias neste arbeidsplass

Viktoria kom til Innovation Support i september 2021. Hun hadde tidligere erfaring fra bensinstasjon og lager. Hos oss i Innovation Support jobbet hun med å generere leads og booke kvalifiserte møter med våre kunders prospekter. Ett år senere hadde hun en ny og spennende jobb hos en kunde av Innovation Support! 

Etter fullført utdanning i 2021, kom Viktoria nyutdannet inn i teamet til Innovation Support. Hun hadde da med seg en bachelorgrad i kommunikasjonsledelse i sekken. Før, og ved siden av studiene, hadde hun også jobbet på bensinstasjon og lager. Det var derimot interessen for salg og marked som var hennes beste egenskaper i våre øyne. 

«Jeg har en stor interesse innenfor både salg og marked. Hos Innovation Support var det mulig å kombinere disse. I tillegg var det en mulighet for meg til å gå litt ut av komfortsonen, da jeg tidligere ikke har drevet med B2B-salg over telefon.»

Hos oss i Innovation Support ble Viktoria mottatt med åpne armer. Hun er en av mange unge ansatte som kommer til oss uten særlig med erfaring. Arbeidsmiljøet vårt er perfekt for de unge som ønsker å stake ut kursen for fremtiden. Viktoria møtte faktisk sin nåværende arbeidsgiver mens hun satt og jobbet hos Innovation Support.

 

Mye lærdom på kort tid

Viktoria lærte mye under oppholdet hos Innovation Support. Oppstarten var, som i de fleste jobber, krevende og full av informasjon. God opplæring fra teamleader og de som satt rundt Viktoria sikret en vellykket onboarding. Det gode førsteinntrykket ble grunnlaget for en bratt, men givende, læringskurve. 

«Under oppholdet hos Innovation Support lærte jeg å være tøffere, stole på kunnskapen jeg har og det å tenke langsiktig. Det er viktigere å bygge en relasjon til leads, enn å kaste de bort bare fordi behovet ikke er der her og nå.»

Viktoria innrømmer at den første samtalen var skummel. Hun fryktet at kunden skulle stille spørsmål hun ikke hadde svar på. Samtalen gikk heldigvis bra, og hun lærte mer og mer for hver samtale. Innovation Support jobber systematisk for at de ansatte skal bli godt kjent med selskapene de ringer på vegne av. Slik kan en besvare spørsmålene best mulig. 

Mye av arbeidet hos Innovation Support går ut på grundige forundersøkelser. Dette sikrer at en booker gode og meningsfulle møter for kunden en ringer på vegne av. Viktoria la her inn en ekstra innsats. Hun ønsket ikke å booke såkalte «kaffemøter». I stedet etterlevde hun vårt mål om å kun booke kvalitetsmøter. Det er et resultat av et godt forarbeid. 

Les: Slik blir Innovation Support kjent med dine produkter og tjenester 

 

En utforskning av arbeidslivet generelt

Som ung person i arbeidsmarkedet, er det vanskelig å velge både hva en skal jobbe med og hvor. Innovation Support åpner her opp mange dører. Som møtebooker vil en forstå mer om hvordan markedet fungerer, samt dykke ned i bransjer en aldri har hørt om. Det var nettopp mens hun booket møter at Viktoria fant sin nåværende arbeidsgiver. 

Viktoria jobbet for Innovation Support med å booke møter for blant annet IT-leverandøren Solteq Norge. I løpet av oppholdet hos Innovation Support, fikk hun et godt inntrykk av Solteq Norge. Samarbeidet gikk godt, og før hun visste ordet av det satt Viktoria som Customer Success Consultant hos IT-leverandøren. 

Solteq er notert på den finske børsen i Helsinki. Selskapet har over 600 IT-eksperter spredt utover fem land. De er store i Norden, og i satsningen mot det norske markedet, rekrutterte de Viktoria fra Innovation Support. Vi er stolte av å hjelpe unge salgstalenter med å få en pangstart på karrieren. 

«Jeg er glad jeg fikk muligheten til å jobbe for dem, før jeg kunne vurdere å jobbe hos dem. Dette gjorde at jeg noenlunde visste hva jeg gikk til.»

Innovation Support er ikke redde for å gi slipp på talenter. Vi tar inn mange unge salgstalenter som senere tar steget inn i andre bransjer. Flere finner en spennende bransje, og til og med et spennende selskap de ønsker å jobbe i, gjennom å booke møter. Innovation Support former fremtidens beste selger, markedsførere og leder, og er således et perfekt springbrett for unge talenter.

Les: Steinar M. Tangen - Sikret seg jobb i Schibsted gjennom Innovation Support

 

Et læringsmiljø som videreutvikler salgstalenter

Viktoria og mange andre unge salgstalenter kommer inn dørene til Innovation Support hvert år. Her får de en god mulighet til å bygge erfaring og for å lære seg mer om hvordan B2B-verdenen fungerer. Et godt sosialt miljø og takhøyde for læring og feil sikrer dette. Viktoria lærte mye hos Innovation Support som hun nå bruker i ny jobb.

«Jeg har flere ferdigheter som jeg lærte hos Innovation Support som jeg bruker i min nye jobb. Blant annet hvilken tilnærming jeg har til potensielle kunder i første samtale, kvalitetssikre leads, gjøre en god forundersøkelse og ikke være redd for et nei.»

Til slutt retter Viktoria også en takk til daglig leder Helge Bharat Johnsen. Det gode arbeidsmiljøet er et resultat av en involvert og engasjert leder. Sammen med et team av motiverte møtebookere, legges grunnlaget for en vellykket karriere her hos Innovation Support. 

Ønsker du å utforske mulighetene for en pangstart på din salgskarriere innen B2B? Da er kanskje Innovation Support valget for akkurat deg!

Les: Et springbrett ut i næringslivet

Helge er grunnlegger og daglig leder i Innovation Support. Han er analytisk, målrettet og brenner for salg B2B.

helge.johnsen@innovationsupport.no

Motta vårt ukentlige nyhetsbrev om møtebooking og B2B-salg

For å kunne sende deg e-post må vi lagre informasjon om deg. Les mer i vår personvernerklæring

changeFirstLogo

+47 236 51 300
kontakt@innovationsupport.no

Nydalsveien 36A,
0484 Oslo

Innovation Support AS
Org. nr: 998077028