innovationsupport-logo-01
Meny
Kundehistorie

Et av Norges største entreprenørselskaper fikk flere gode møter gjennom Innovation Support

Et av Norges største entreprenørselskaper var nysgjerrige, og bestemte seg for å prøve møtebooking. 1,5 år senere er de veldig fornøyde ettersom de har fått mange gode møter, og flere av disse møtene har resultert i salg.

Bedriften det er snakk om er en stor, nordisk aktør innen infrastruktur. De utvikler blant annet skoler, broer, veier, næringslokaler, kontorer og mer. Med andre ord er dette et selskap som håndterer store prosjekter, og hvor det også ligger høye verdier i hvert prosjekt.

Første gang utleiesjefen i entreprenørselskapet hørte om oss i Innovation Support var på LinkedIn. Her hadde han fulgt med på bloggen vår, og lest flere av artiklene vi hadde lagt ut. Dette gjorde at han ble nysgjerrig, og meldte seg på nyhetsbrevene våre. Idet han gjorde dette kom han inn i Hubspot, som er et konverteringsverktøy vi benytter oss av, og på den måten forsto vi at de var interesserte i det vi holder på med.

 

Vært skeptisk til liknende selskaper tidligere

Ettersom selskapet hadde fulgt med på oss en god stund, tok vi til slutt direkte kontakt med dem. Vi så at de hadde åpnet nyhetsbrevene våre, og at de hadde vært inne på hjemmesiden vår flere ganger og lest om de ulike kundehistoriene. Dette fortalte oss at her lå det en ganske stor interesse, men at vi måtte handle raskt, før de ville finne seg et annet alternativ.

Utleiesjefen forteller at han i utgangspunktet var skeptisk til selskaper som jobber med outsourcing av møtebooking. Han hadde aldri prøvd noe liknende selv, men baserte seg på rykter han hadde hørt om andre firmaer. Heldigvis tok det ikke lang tid før vi fikk snudd denne oppfatningen.

Han fikk et godt inntrykk av Innovation Support, og følte at vi forsto dem som selskap. Dermed tok det kort tid fra første møte, før vi inngikk et samarbeid.

 

Menneskene som jobber hos oss

Vi hos Innovation Support legger stor vekt på konsulentene som jobber hos oss. De er alle ambisiøse, unge mennesker med bakgrunn fra BI, Markedshøyskolen eller liknende. Det å jobbe med salg og møtebooking er en god mulighet til å utvikle ferdigheter og egenskaper, og det er nettopp dette vi ønsker at våre konsulenter skal gjøre.

Kunden vår mener det er forskjell på å selge et forbrukerprodukt, og et bedriftsprodukt. Sistnevnte handler i mye større grad om å forstå produktet, og om å forstå selskapet man ringer for. Den forståelsen opplevde han absolutt at konsulentene som ringte for dem hadde. Han sier at når de går i møter opplever de at de potensielle kundene tror at konsulentene jobber direkte for dem. Det er veldig positivt, og viser at konsulentene har eierskap til prosjektene de ringer for.

 

Samarbeidet

Da det ble klart at Innovation Support skulle begynne å booke møter for denne kunden, hadde vi et oppstartsmøte der kunden kom med to ønsker:

1. Vi skulle booke inn møter for dedikerte prosjekter

2. Vi skulle bygge relasjoner

 

Dette er et selskap som tenker langsiktig, så selv der det ikke ble møter med en gang, var det viktig for dem at vi bidro til å bygge opp omdømmet deres.

For å holde kunden oppdatert hadde vi jevnlige statusmøter, og vi leverte også statusrapporter over hvem vi hadde vært i kontakt med. Dette var noe kunden satte stor pris på, og de sier det var med på å skape tillit. I tillegg var de som kunder flinke til å gi oss beskjed hvis det var noen endringer på prosjektene, og de var også gode på å hele tiden justere ringelistene våre. Sammen ble vi enige om rutinene i forhold til rapportering.

 

Booket mange møter

Kunden er en eiendomsutvikler som i all hovedsak tjener penger på cashflow fra leietakerne sine. Det er få avtaler som blir gjort i løpet av et år, men det vil si at kvaliteten på de avtalene som blir gjort er ekstremt viktig. Selskapet hadde aldri prøvd seg på outsourcing av møtebooking, eller liknende tjenester før Innovation Support, men hadde i stedet testet å ha faste ringedager i uka. To dager i uka satt de fra salgsavdelingen og ringte rundt, for å prøve å få til avtaler. Dette ble ikke så veldig fruktbart, og utleiesjefen var usikker på om dette var riktig disponering av tiden.

Vi hos Innovation Support har tidligere skrevet om hvor vanskelig det kan være å skape en god salgskultur internt.

Les mer: Derfor bør du outsource møtebookingen din

Dette gjør at kunden virkelig ser verdien av å benytte seg av tjenestene våre. De uttaler at det koster litt, men da får man konsulenter som virkelig er dedikerte til arbeidet med å ringe rundt og booke møter. Dette har gitt stor avkastning for kunden, som har fått mange møter gjennom oss.

Hvis du er nysgjerrig på møtebooking, og hva vi i Innovation Support kan gjøre for selskapet ditt, er du velkommen til å ta kontakt. 

Helge er grunnlegger og daglig leder i Innovation Support. Han er analytisk, målrettet og brenner for salg B2B.

helge.johnsen@innovationsupport.no

Motta vårt ukentlige nyhetsbrev om møtebooking og B2B-salg

For å kunne sende deg e-post må vi lagre informasjon om deg. Les mer i vår personvernerklæring

changeFirstLogo

+47 236 51 300
kontakt@innovationsupport.no

Nydalsveien 36A,
0484 Oslo

Innovation Support AS
Org. nr: 998077028