innovationsupport-logo-01
Meny
Kundehistorie

Prokura har fått gode møter med Innovation Support

Det var en spennende prosess å få Prokura som kunde, men i dag er begge parter meget fornøyde med samarbeidet.

Det er en morsom historie hvordan vi kom i kontakt med Prokura, som blant annet innebærer det vi kaller for inbound marketing. Vi i Innovation Support hadde hatt et godt samarbeid med et firma som heter Ernst & Young, som vi hadde skrevet en artikkel om. Dette var en case man måtte laste ned for å lese, så på den måten fikk vi en god oversikt over hvem som valgte å gjøre dette.

Daglig leder i Prokura var en av de som valgte å laste ned denne artikkelen, og lese om hvordan vi klarte å booke 49 kvalifiserte møter på tre måneder. I tillegg besøkte han hjemmesiden vår flere ganger. Vi la merke til at det var en del aktivitet som foregikk over tid, og etter omtrent to måneder valgte vi å ta kontakt.

 

Litt skeptisk i begynnelsen

Prokura hadde ikke noen særlig erfaring med firmaer som driver med møtebooking fra før, og hadde inntrykk av at dette stort sett var en «cowboybransje». Dermed tok det litt tid før de ville prøve et samarbeid med oss, ettersom de var skeptiske til å begynne med.

Slike fordommer er ikke noe nytt for oss, ettersom det finnes aktører som gir hele bransjen et dårlig rykte. Da er det opp til oss å overbevise om at Innovation Support består av seriøse møtebookere, med høye ambisjoner. De aller fleste ansatte hos oss har en bachelor fra Markedshøyskolen, BI eller liknende, og ser på denne jobben som et viktig steg i begynnelsen av karrieren. Det er ikke om å gjøre for oss å booke så mange møter som mulig, hvis møtene ikke fører noen vei. Da er det viktigere for oss med høy kvalitet på de møtene vi lander. Dette er spesielt viktig når vi samarbeider med selskaper som selger komplekse produkter aller tjenester. Dersom begge parter er godt forberedte og vet hva møtet skal gå ut på, er det større sjanser for at møtet får et positivt utfall.

På tross av skepsisen i begynnelsen, ble Prokura overbevist nok til å gi oss en sjanse. Dette er noe de absolutt ikke angrer på i dag.

 

Et godt samarbeid

Prokura er et dansk selskap som enkelt forklart jobber med å kutte kostnader når det kommer til innkjøp. De jobber med store firmaer, der de analyserer hele denne prosessen, og ser på muligheter for å effektivisere og spare.

Før samarbeidet med oss i Innovation Support hadde de aldri jobbet med møtebooking eller liknende, i hvert fall ikke på det norske markedet. Vi satte dermed i gang et samarbeid i juni 2018, og vi har fått tilbakemeldinger fra kunden om at de synes dette fungerer veldig bra. Vi ringer kun til store selskaper som omsetter fra 1 milliard og oppover, og vi har fått booket en god del møter med de rette beslutningstakerne.

«Vårt inntrykk er at Prokura aldri opplever å dukke opp i et møte vi har booket, der kunden ikke er informert om hva de driver med.»

Dersom kunden vi har booket et møte med er godt forberedt, gjør det jobben mye lettere for Prokura. Det er komplekse løsninger de selger, der det tar tid å få til av avtale. Likevel er det viktig å huske på at når en slik avtale først år i havn, kan det gi en fortjeneste på flere millioner.

 

Innovation Support har styrket merkevaren

Vi har tatt kontakt med Ole-Jørgen Garli hos Prokura for å høre hva de mener om vårt samarbeid. Garli sier at han ikke selv hadde noen erfaring med å ringe «kaldt» fra før av, men inntrykket var at mange var skeptiske til dette. Etter at samarbeidet med Innovation Support startet i juni 2018 har han blitt veldig positivt overrasket. Møtene som blir levert er av veldig høy kvalitet, og kommunikasjonen fungerer bra.

«Innovation Support har en veldig transparent måte å jobbe på, slik at jeg som kunde hele tiden vet hva som foregår,» uttaler Ole-Jørgen Garli.

Videre forteller Garli at de i begynnelsen var litt redde for hva et slikt samarbeid ville bety for renomméet deres. Prokura har i mange år jobbet for å opparbeide seg et godt rykte utad, og i begynnelsen var de litt nervøse for at et selskap som Innovation Support ville ødelegge dette. Derfor ble gleden stor da de raskt oppdaget at effekten var helt motsatt.

«I stedet for å gi Prokura et dårligere rykte, har Innovation Support vært med på å bygge opp renomméet vårt enda mer på det norske markedet!»

Les mer om hvorfor du bør outsource møtebookingen her.

 

Hva kan Innovation Support gjøre for deg?

Hvis du er nysgjerrig på hva Innovation Support kan gjøre for seg og ditt selskap, er du velkommen til å ta kontakt for en uforpliktende prat. Vårt hovedfokus er på å booke godt kvalifiserte møter, ut ifra dine ønsker og mål. Ved å sette bort møtebookingen, har du selv muligheten til å bruke tid på det du er best til.

 

Helge er grunnlegger og daglig leder i Innovation Support. Han er analytisk, målrettet og brenner for salg B2B.

helge.johnsen@innovationsupport.no

Motta vårt ukentlige nyhetsbrev om møtebooking og B2B-salg

For å kunne sende deg e-post må vi lagre informasjon om deg. Les mer i vår personvernerklæring

changeFirstLogo

+47 236 51 300
kontakt@innovationsupport.no

Nydalsveien 36A,
0484 Oslo

Innovation Support AS
Org. nr: 998077028